versnelingsbak
versnelingsbak
na het vervangen van mijn 31x10.5x15 door 33x10.5x15 banden loopt mijn disco te snel en trekt niet meer zo goed .
wil tussenbak wijzigen, nu ratio 1.222 naar ratio 1.410
wie heeft hier ervaring mee..
wil tussenbak wijzigen, nu ratio 1.222 naar ratio 1.410
wie heeft hier ervaring mee..
Re: versnelingsbak
Is vrij simpel uit te voeren. Kwestie van je tussenbak demonteren. Juiste tussenbak vinden en monteren. Ben eigenlijk ook op zoek naar een 1.410 (defender/90) bak dus als iemand nog eentje heeft liggen. (heb eventueel nog 2 LT230 1.2 liggen)
Cheers Bowy
Cheers Bowy
heb die 1.410 bak liggen , maar word ie hierdoor nu langsammer of juist sneller..
Hij gaat hierdoor iets beter optrekken maar eindsnelheid wordt lager. Dit allemaal voor hoge gearing lage gearing blijft ongewijzigd.
Cheers Bowy
Cheers Bowy
dat is jammer hoe krijg ik dan mijn lage giering omlaagSerious IIa schreef:
>
> Hij gaat hierdoor iets beter optrekken maar eindsnelheid
> wordt lager. Dit allemaal voor hoge gearing lage gearing
> blijft ongewijzigd.
>
> Cheers Bowy
>
> Hij gaat hierdoor iets beter optrekken maar eindsnelheid
> wordt lager. Dit allemaal voor hoge gearing lage gearing
> blijft ongewijzigd.
>
> Cheers Bowy
lage gearing omlaag is alleen mogelijk door of een underdrive te plaatsen (zeeeeeer kostbaar en nog zeldzamer) eenvoudiger is door andere diffs te plaatsen bijvoorbeeld 4.1 diffs ipv 3.56 wat je nu hebt. Hoef je dus alleen de tandwielen te wisselen. Kijk eens op de site van Ashcroft [www.ashcroft-transmissions.co.uk] naar eventuele opties. In Nederland worden dit soort zaken onder andere geleverd door Liebregt bel anders eens met Peter.
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Als je eventueel je 1:4 tussenbak kwijt zou willen dan zou ik hem graag van je overnemen. wil je mij effe mailen? mail naar jou bounced terug...
Cheers bowy
bowy12@hotmail.com
Cheers bowy
bowy12@hotmail.com
Ik heb het zelfde probleem met mijn Camel discovery met nu 235-85 BFG MT's en moet nu terug naar zijn 4 om een viaduct op te rijden en op 120 km /uur te blijven ondanks mijn twistes animation intercooler en een lekkere rookpluim bij vol gas.
Wat zijn de overbrengen van een defender 300 tdi tussenbak? is de lage gearing echt hetzelfde of is die ook lager?
Ik heb op mijn electronic Parts catalogis zitten kijken welke tandwielen ik nodig zou hebben maar er zijn zoveel tussenbakken versies ongeveer A-G dat ik er niet meer uitkom.
Ik dacht namelijk om alleen de tandwieln te vervangen.
Roel
1997 CT Disco
Wat zijn de overbrengen van een defender 300 tdi tussenbak? is de lage gearing echt hetzelfde of is die ook lager?
Ik heb op mijn electronic Parts catalogis zitten kijken welke tandwielen ik nodig zou hebben maar er zijn zoveel tussenbakken versies ongeveer A-G dat ik er niet meer uitkom.
Ik dacht namelijk om alleen de tandwieln te vervangen.
Roel
1997 CT Disco