luchttoevoer motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ez

luchttoevoer motor

Bericht door Ez »

een vraagje over de luchttoevoer van de motor in een defender 300Tdi '95.
voordat de lucht in het filter komt gaat hij door een dikke slang die een bocht maakt naar beneden met een uitloop. ik neem aan voor afvoer van water/vuil.maar hij lijkt helemaal dicht...of zit er een dop op die eraf kan?

als ik de slang verder volg gaat hij richting rechter spatbord en daar stopt hij precies onder de verwarmingsunit. ik heb altijd gedacht dat hij de lucht via het roostertje aan de rechter zijkant pakte, maar nu pakt hij hem direct onder de verwarming; dus onder de motorkap.
is er bij mij nu een stuk slang weg of klopt het zo?

wie weet meer?

alvast bedankt
grz, Ez
Roald DI TDI & 3.9V8

Re: luchttoevoer motor

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

foto's ??
Ez

Bericht door Ez »

ik heb het al gevonden...de slang is los van het roostertje precies onder de verwarmingsunit.een airco slang zit er onderdoor waardoor de lucht slang te kort geworden is. kan ik het zo laten zitten of is het beter om er een stuk slang tussen te zetten zodat de lucht van buiten wordt aangezogen?
en waarvoor dient de bocht naar beneden in die luchttoevoer...het lijkt om water en vuil eruit te laten voordat de lucht bij het filter komt, maar er is geen opening.

groet, Ez
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

normaal zit er een "water putje" onder het rooster de luchtslang staat er dan liggend op aangesloten, buiten lucht is beter (koeler en schoner)
Plaats reactie