koelwater op verdamper
koelwater op verdamper
de verdamper sluit je aan op het koelwater. Moet dat parallel of in serie. En welke leiding plak je dan bij een V8. In uit op de zelfde leiding ? Kan nergens iets vinden.
fred101
fred101
Re: koelwater op verdamper
hoi fred
meestal neem je de kachel leiding en gewoon in serie
paralel word je kachel niet lekker warm
mvg tim
meestal neem je de kachel leiding en gewoon in serie
paralel word je kachel niet lekker warm
mvg tim
Hoi Fred
Bij mijn V8 zitten ze op de kachelaansluiting, dus achteraan het manifold, parallel aan de kachel, (met twee t-stukjes) maar echt tevreden over de koelcapaciteit van de kachel ben ik niet....
groet Frank
Bij mijn V8 zitten ze op de kachelaansluiting, dus achteraan het manifold, parallel aan de kachel, (met twee t-stukjes) maar echt tevreden over de koelcapaciteit van de kachel ben ik niet....
groet Frank
bedankt
Die slang heb ik ook maar er is een in en uitgang op die verdamper. Dus een T stuk in de leiding(in) naar de kachel en een in de terugleiding (uit) neem ik aan
Als ik hem in serie zet denk ik dat het beter verwarmd maar dan kan het niet met de kachel want dan zou de kachel niet meer uit kunnen. (neem aan dat dat koelen een grapje was)
fred
Die slang heb ik ook maar er is een in en uitgang op die verdamper. Dus een T stuk in de leiding(in) naar de kachel en een in de terugleiding (uit) neem ik aan
Als ik hem in serie zet denk ik dat het beter verwarmd maar dan kan het niet met de kachel want dan zou de kachel niet meer uit kunnen. (neem aan dat dat koelen een grapje was)
fred
Idd je hebt helemaal gelijk. gewoon de bovenste slang bovenaan en de onderste onderaan.
En dat koelen, d]at was geen grapje, ik zit met mijn hoofd bij de zomer en schrijf dus koelen waar ik verwarmen bedoel.
groet Frank
En dat koelen, d]at was geen grapje, ik zit met mijn hoofd bij de zomer en schrijf dus koelen waar ik verwarmen bedoel.
groet Frank
Let wel even op, als je hem in serie zet. Bij bv. series landrovers wordt te temp van de kachel geregeld door de waterdoorstroom te regelen. Als je dan geen behoefte hebt aan de kachel en hem op koud zet, zal de verdamper ook geen warmte krijgen, omdat er geen water stroomt.
Dus probeer hem wel even zo te plaatsen dat de verdamper altijd doorstroomd wordt.
Groet, Wilberth
Dus probeer hem wel even zo te plaatsen dat de verdamper altijd doorstroomd wordt.
Groet, Wilberth
Hee Frank jij hebt toch een hele grote kachel onder de middentunnel???
Cheers bowy
Cheers bowy
Alleen als jij er veel te zwaar beladen auttransporters me trekt
groet frank
p.s. vanmiddag/avond projectje dakwissel?
groet frank
p.s. vanmiddag/avond projectje dakwissel?