start niet en lekt
start niet en lekt
de 101 vandaag geprobeerd te starten. Geen succes, wel af en toe plofjes en rook maar niet doorstarten. Ik heb gewoon een flesje benzine op de carbs aangesloten. Kan dat of moet er echt de druk van de pomp achter. Als ik met het gas pomp of vol open hou doet ie het meeste, lijkt te weinig benzine of verstopt of vuil ofzo . Bougiekabels slaan door dus die zal ik eerst eens vervangen, contactpunten zijn nieuw, condensator ook. Ik heb ook nieuwe bougies erin.
De bougiekabels zitten net andersom als in het boek maar aangezien er met stift een grote een bij cilinder een stond neem ik aan dat het dan toch goed staat.
Alleen zitten er 3 schroeven niet in de waterpomp. De gaten lijken een 15 cm naar binnen te gaan alsof ze zijn opgeboord. uit een van de gaten (dus niet de pakking ) loopt water. Wat moeten daar voor maat bouten in.
fred101
De bougiekabels zitten net andersom als in het boek maar aangezien er met stift een grote een bij cilinder een stond neem ik aan dat het dan toch goed staat.
Alleen zitten er 3 schroeven niet in de waterpomp. De gaten lijken een 15 cm naar binnen te gaan alsof ze zijn opgeboord. uit een van de gaten (dus niet de pakking ) loopt water. Wat moeten daar voor maat bouten in.
fred101
Re: start niet en lekt
als het flesje van onderaf en boven het vlotterniveau is aangelsloten moet je v8 benzine krijgen. in elk ander geval een pomp gebruiken anders lopen je vlotter kamers niet vol.
je kan ook een trechter nemen en die boven de V8 ophangen
je kan ook een trechter nemen en die boven de V8 ophangen
zolang de volgorde goed is en de rotor bij 1 staat als cilinder 1 op bdp staat maakt het niks uit hoe de verdeler in het blok steekt
Roald,
Dit moet je dan ook ffe checken met de stand van de kleppen, dus ffe kleppendeksel lichten en dan kijken wanneer cylinder 1 in bdp staat en beide kleppen dicht zijn. En dan moet je wel de juiste volgorde aanhouden, deze staat op je manifold. En als je wil starten wil een beetje startpilot erg goed helpen, zeker na lange stilstand. Zit er wel olie in de dempers van je carb?
groet Frank
Dit moet je dan ook ffe checken met de stand van de kleppen, dus ffe kleppendeksel lichten en dan kijken wanneer cylinder 1 in bdp staat en beide kleppen dicht zijn. En dan moet je wel de juiste volgorde aanhouden, deze staat op je manifold. En als je wil starten wil een beetje startpilot erg goed helpen, zeker na lange stilstand. Zit er wel olie in de dempers van je carb?
groet Frank
Frank,
dat weet ik normaal laat ik de kleppen deksels zitten, ff bougie er uit en een houtje (ronde steel van een kwast of zo) erin en dan zie je heel nauwkeurig wanneer no 1 op bdp staat
dat weet ik normaal laat ik de kleppen deksels zitten, ff bougie er uit en een houtje (ronde steel van een kwast of zo) erin en dan zie je heel nauwkeurig wanneer no 1 op bdp staat
Roald, dan staat hij op het bdp, maar dan weet je niet in welke slag, als je weet dat hij bijna goed staat geen probleem, maar je kan dan wel je ontsteking 180 graden ernaast zetten. Dus idd een stokje en je kleppendeksel lichten, tenzij je vrij zeker weet dat het ongeveer goed staat
groet farnk
groet farnk
Frank,
als je de zuiger weer omhoog gaat hou je een vinger op het bougie gat je voelt dan heel snel dat ie aan zijn compressie slag begint of aan zijn spoelgang.
dit werkt veel sneller dan dat vervelende kleppendeksel er af te halen waar dan 9 van de 10 keer weer een nieuwe pakking onder moet
als je de zuiger weer omhoog gaat hou je een vinger op het bougie gat je voelt dan heel snel dat ie aan zijn compressie slag begint of aan zijn spoelgang.
dit werkt veel sneller dan dat vervelende kleppendeksel er af te halen waar dan 9 van de 10 keer weer een nieuwe pakking onder moet