compressie
compressie
Mijn 109 bezine uit ' 73 rookt nogal blauwe rook, ik heb vandaag de compressie gemeten en deze bedraagt ; 10.2, 9.6,10.5, en 10 bar en met olie; 11.5, 10.2, 12.2, en 11.2 bar.Weet iemand of dit normaal is en waar ik eventueel moet gaan zoeken naar de oorzaak.
En tevens ben ik nog op zoek naar een rem pedaal met een goede servo heeft iemand er niet toevallig nog eentje liggen?
groeten
Stijn
En tevens ben ik nog op zoek naar een rem pedaal met een goede servo heeft iemand er niet toevallig nog eentje liggen?
groeten
Stijn
Re: compressie
Hee Stijn, compressie is absoluut niet onaardig! Alleen dat hij zo enorm toeneemt met olie is niet hoopvol dus waarschijnlijk zuigerveertjes toch niet helemaal lekker......
Cheers Bowy
Cheers Bowy
ik weet niet hoeveel bar een series motor moet hebben maar ik meestal is dat 12 tot 13 bar maar er zijn 1 op 7 en 1 op 8 motoren bij landrover dus dat zou je op moeten zoeken (ik heb alleen het series II en IIa boek.)
Ik ga met bowy mee, ik denk je zuigerveren, gaat in ieder geval centjes kosten. Als je geluk hebt zitten de zuigerveren vast gekoolt, probeer eens een reiniger in je benzine. Als je ze vervangt dan moet je ook je cilinders meten. Zitten ze buiten de limiet (slotspeling) dan wordt het opboren. Bij vervangen veren moet je hohnen en dat maakt je cilinders weer groter. Hoewel ik een artikel heb gelezen van een amerikaan die fel tegen hohnen is behalve na een opboring.
fred101
Ik ga met bowy mee, ik denk je zuigerveren, gaat in ieder geval centjes kosten. Als je geluk hebt zitten de zuigerveren vast gekoolt, probeer eens een reiniger in je benzine. Als je ze vervangt dan moet je ook je cilinders meten. Zitten ze buiten de limiet (slotspeling) dan wordt het opboren. Bij vervangen veren moet je hohnen en dat maakt je cilinders weer groter. Hoewel ik een artikel heb gelezen van een amerikaan die fel tegen hohnen is behalve na een opboring.
fred101
Bedankt voor de snelle reactie
Ik was er al een beetje bang voor, de auto heeft inderdaad enkele jaren stil gestaan en loopt nu af en toe, dus misschien heb ik geluk en zijn het alleen vastzittende zuigerveren ik zal eens wat wd40 er in spuiten. En om de zuigers te controleren moet dan de moter weer uit de auto?
groeten stijn
Ik was er al een beetje bang voor, de auto heeft inderdaad enkele jaren stil gestaan en loopt nu af en toe, dus misschien heb ik geluk en zijn het alleen vastzittende zuigerveren ik zal eens wat wd40 er in spuiten. En om de zuigers te controleren moet dan de moter weer uit de auto?
groeten stijn
Nee hoor stijn,..
je kan de zuigers verwijderen door de kop en het carter te demonteren.
verder lekker alles laten zitten.
als letterlijke oplossing word ook wel eens remvloeistof aangedragen.
laat hier de zuigers en veren eens een nacht of langer in weken.
of makkelijker en flinke scheut in de bougiegaten, motor 1 slag rond en dan nog een beetje erin,.. ik wil niet weten hoe de rook eruit ziet en ruikt als ie weer aanslaat
gr,
Roland
je kan de zuigers verwijderen door de kop en het carter te demonteren.
verder lekker alles laten zitten.
als letterlijke oplossing word ook wel eens remvloeistof aangedragen.
laat hier de zuigers en veren eens een nacht of langer in weken.
of makkelijker en flinke scheut in de bougiegaten, motor 1 slag rond en dan nog een beetje erin,.. ik wil niet weten hoe de rook eruit ziet en ruikt als ie weer aanslaat
gr,
Roland
Ik neem aan dat je dan ook gelijk je olie weer moet vervangen.. of kan dit later ook nog als je merkt dat het geholpen heeft.
groeten stijn
groeten stijn
Stein ik zou het zoeken in het kleppen gebeuren
ik denk dat je gewoon de kleprubbertjes moet vervangen
die worden over de jaren zo hard als steen.
hoe is het geluid van de motor als hij koud is?
als hij niet te veel knakkert (diesel klop)
dan kun je ook de inspuitpomp iets vervroegen.
Sybren
ik denk dat je gewoon de kleprubbertjes moet vervangen
die worden over de jaren zo hard als steen.
hoe is het geluid van de motor als hij koud is?
als hij niet te veel knakkert (diesel klop)
dan kun je ook de inspuitpomp iets vervroegen.
Sybren
Sybren,
We hebben het over een benzine. En een diesel met 10 bar, die is erg rot.
groet frank
We hebben het over een benzine. En een diesel met 10 bar, die is erg rot.
groet frank
Sorry ik heb nachtdienst gehad, maar ik ben er nu weer bij.
ook met benz motor blijft mijn kleppen verhaal staan,
met zo'n compressie is er niets mis met de zuigerveren.
ook met benz motor blijft mijn kleppen verhaal staan,
met zo'n compressie is er niets mis met de zuigerveren.
Dit klinkt positief
Ik neem aan dat als het de kleppen zijn dit een stuk eenvoudiger is om te vervangen. Hoe kan ik dit het makkelijkst controleren voordat ik de cylinders vol gooi met wd40 of remolie.
groeten stijn
Ik neem aan dat als het de kleppen zijn dit een stuk eenvoudiger is om te vervangen. Hoe kan ik dit het makkelijkst controleren voordat ik de cylinders vol gooi met wd40 of remolie.
groeten stijn
kan je niet van tevoren zien, als het een oude auto is dan zijn ze gewoon
hard en/of versleten
ik weet niet hoeveel sleutelervaring jij hebt,maar je moet gewoon de klepveren
er af halen en de rubbertjes vervangen (kost weinig).
als je hier niet veel ervaring mee hebt kun je er beter iemand bij halen
die dat wel heeft.
Sybren
ps je hoeft alleen de inlaat kleppen te doen.
hard en/of versleten
ik weet niet hoeveel sleutelervaring jij hebt,maar je moet gewoon de klepveren
er af halen en de rubbertjes vervangen (kost weinig).
als je hier niet veel ervaring mee hebt kun je er beter iemand bij halen
die dat wel heeft.
Sybren
ps je hoeft alleen de inlaat kleppen te doen.