Waar gerommel met chassisnrs toe kan leiden..

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dennis (van Heidi)

Waar gerommel met chassisnrs toe kan leiden..

Bericht door Dennis (van Heidi) »

<a href=http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,1478,1612-zoeken-Zoeken!!__2690408_,00.html?ArchiefID=2690408>Auto naar de sloop</a>
In de PZC, dus registreren verplicht.

<i>Mysterieuze Rover naar de autosloperij
door Freek Janssen

GOES - J. Westerweel uit Goes heeft zijn Rover 214 van ellende maar naar de sloop gebracht. Niet omdat de auto niet meer in orde was, maar de Goesenaar is al twee jaar verwikkeld in een strijd om het chassisnummer, dat gedeeltelijk is weggeslepen.

Westerweel kocht de auto in 2000 tweedehands van een ouder echtpaar, dat de Rover nieuw had gekocht. Twee jaar later bleek tijdens de jaarlijkse keuring dat een deel van het chassisnummer was weggeslepen. Omdat dat vaak wijst op diefstal, waarschuwde de garage de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW), die op haar beurt weer de politie inlichtte. Hoewel onderzoek uitwees dat Westerweel niets te verwijten is, nam de politie kentekenbewijs deel 1 in.

Eind vorig jaar kwam het tot een rechtszaak tussen Westerweel en de RDW. Volgens de eigenaar van de Rover liet het onderzoek naar de identiteit van de auto te wensen over. Bovendien zou de dienst slordig zijn omgesprongen met feitelijke gegevens. De rechter oordeelde anders en stelde de Goesenaar in het ongelijk.

Hij kon dus niets meer doen met zijn auto: er in rijden mocht hij niet en omdat hij geen kentekenbewijs heeft, mocht de Rover 214 officieel zelfs niet naar de sloop worden gebracht. Ook de Nationale Ombudsman zei niets meer te kunnen doen.

Vorige week is de auto dan toch maar naar de sloop gereden. ?Ik heb er nog een euro of vijftien voor teruggekregen. Maar ik heb natuurlijk geen vrijwaringsbewijs gekregen, dus officieel blijft die auto de rest van mijn leven mijn eigendom.?
Jan Aart

Re: Waar gerommel met chassisnrs toe kan leiden..

Bericht door Jan Aart »

Lekker zo'n garage, lijkt me niet geschikt voor het keuren van klassiekers

gr.

Jan Aart
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

vast en zeker de quick shit
Puffino

Bericht door Puffino »

Huh? En het aanvragen van een nieuw nummer kan toch ook??

Wat zie ik nou over het hoofd? Het kan toch opnieuw worden ingeslagen? Ik snap er geen bal van....

Sander 110 "Snorkel"
Jimmy

Bericht door Jimmy »

bij in beslagname krijg je de mogelijkheid een afstandverklaring te tekenen. dit heeft hij waarschijnlijk niet gedaan. nu duidelijk is dat hij deel 1 niet terug krijgt van de politie lijkt het mij dat hij alsnog een afstandverklaring kan invullen. de auto wordt dan eigendom van justitie en staat dan niet meer op zijn naam.

altijd het proberen waard en ach een rover 214 daar wil je toch niet in gezien worden.

Groet Jimmy
Alex de witte/Grizzly

Bericht door Alex de witte/Grizzly »

altijd het proberen waard en ach een rover 214 daar wil je toch niet in gezien worden.

beetje flauw om deze uitsprak te doen als jouw dat zou gebeuren met een landrover en ze zouden hetzelfde tegen je zeggen!!!!!!

misschien heeft die man daar wel jaren voor moeten sparen

mvg

Alex / Grizzly

[www.lr-discovery.nl]
Dennis (van Heidi)

Bericht door Dennis (van Heidi) »

Het erge is nog dat hij de auto kocht van de eerste eigenaar...
Fijn hoor.. Justitie.
bart74

Bericht door bart74 »

wat leer je hier van?? Hoe dan ook, ookal is/lijkt de auto nog zo origineel.. blijf bij de RDW vandaan.

Hoe meer mensen niet gaan..hoe meer banen er daar verdwijnen.. moeten ze maar niet zo moeilijk doen....

Er worden ook klassieke sportwagens gerestaureerd (eigenlijk hebben de mensen alleen maar typeplaatje en kenteken, de rest word opnieuw gemaakt (zeldzame Ferrari's etc) en daar zeurt de RDW ook niet over.
Plaats reactie