Siliconenkit en accuzuur
Siliconenkit en accuzuur
Enig idee of siliconenkit voldoende is om een accubak (plastic) mee af te kitten? Of lost die kit gewoon op in accu-meuk?
Als he tniet verstandig is, wat wel? Enig idee?
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
Als he tniet verstandig is, wat wel? Enig idee?
Re: Siliconenkit en accuzuur
goedemorgen Puffino!
na mijn weten kun je het gewoon afkitten, omdat er in de cilliconekit geen buitenstoffen zit (in iedergeval niet zodanig dat ze kunstof kunnen oplozen).
maar waarom gebruik je niet de kit waarmee ze in de auto industrie niet de naden mee afkitten, het voor deel van deze kit is dat deze niet krimt, is overschilder baar en heeft een betere kleftkracht. deze is te verkrijgen bij een goede automaterialen zaak of waar ze 2 komponenten lak verkopen.
groeten Fred.
na mijn weten kun je het gewoon afkitten, omdat er in de cilliconekit geen buitenstoffen zit (in iedergeval niet zodanig dat ze kunstof kunnen oplozen).
maar waarom gebruik je niet de kit waarmee ze in de auto industrie niet de naden mee afkitten, het voor deel van deze kit is dat deze niet krimt, is overschilder baar en heeft een betere kleftkracht. deze is te verkrijgen bij een goede automaterialen zaak of waar ze 2 komponenten lak verkopen.
groeten Fred.
Het gaat me niet om de combinatie kit-plastic, want dat wel lukken.
Het nadeel van niet-overschilderbaarheid neem ik voor lief: een accubakje beschilderen doe ik niet.
Maar kan siliconenkit tegen accuzuur?
Het nadeel van niet-overschilderbaarheid neem ik voor lief: een accubakje beschilderen doe ik niet.
Maar kan siliconenkit tegen accuzuur?
Probeer het eens uit, maar het lijkt me dat kit die dakdekkers gebruiken beter is, is ook zwart en volgens mij beter bestand tegen troep.
hallo Puffino.
ik ben het voor aan het uitzoeken ik laat nog van me horen .
maar als ik het goed begrijp heb je een scheur in je accu of in de accu-bak waar de accu in staat??????????
als het gaat om de accu zelf is het niet aan te raden om deze repareren ( als er nog accuvloeistof in de accu zit).
dit is me zojuist verteld door de acculeveranciers in N.L.
vervolgens heb ik een silicone leverancier gebeld (BISON) deze moet ik nog terug bellen, maar deze vroegen wel of het ging om de accu zelf of over de bak.
ik laat nog van me horen.
Groeten Fred.
ik ben het voor aan het uitzoeken ik laat nog van me horen .
maar als ik het goed begrijp heb je een scheur in je accu of in de accu-bak waar de accu in staat??????????
als het gaat om de accu zelf is het niet aan te raden om deze repareren ( als er nog accuvloeistof in de accu zit).
dit is me zojuist verteld door de acculeveranciers in N.L.
vervolgens heb ik een silicone leverancier gebeld (BISON) deze moet ik nog terug bellen, maar deze vroegen wel of het ging om de accu zelf of over de bak.
ik laat nog van me horen.
Groeten Fred.
Tof man dat je er zo mee bezig bent, is erg aardig, ik was zelf eerlijk gezegd niet eens op het ideee gekomen om Bison te bellen. Dom eigenlijk. Ik heb kennelijk teveel vertrouwen in het forum
Zal ik zelf even bellen met Bison anders?
Maar om niet eindeloze posts te schrijven ben ik kennelijk niet duidelijk genoeg geweest, of verstaan limbo's "ons Hollanders" niet meer?
Fred, die accubak is een nog te maken beschermbak waar de accu's in komen te staan bij plaatsing achter het schutbord. Ik maak een houten betimmering, waar een accubak onderdeel van uit gaat maken. Daarna komt in de accubak een plastic bescherming aan de binnenkant, zodat ALS er iets zou gaan lekken uit een accu, om wat voor reden dan ook, dit niet meteen tot schade aan de auto zou leiden. Tenslotte heb je het pas in de smiezen als het zuur zich een weg naar buiten heeft gevreten....
Waarom zo moeilijk doen, denk je dan wellicht? Wel, simpel. Ik zou niet zo paranoia zijn geweest als niet de huidige accubak helemaal onder de kristallentroep zou zitten, en zelfs deels vastgeroest aan het onderwerk. Hoe toppie accu's ook, ik wil niet dat er ook maar iets mis kan gaan op dat punt. Op de plek van de huidige accubak (tussen de voorstoelen in, komt een zelfgemaakte cubbybox).
Vandaar. Nee, mijn accu's zijn niet lek: ik heb net gloedje-nieuwe Varta Blue Dynamics aangeschaft, die trappelen om ingebouwd te worden. En als service accu zijn het trouwens Varta semi-tracties.
Ik hoop dat je de zaak nu beter begrijpt?

Maar om niet eindeloze posts te schrijven ben ik kennelijk niet duidelijk genoeg geweest, of verstaan limbo's "ons Hollanders" niet meer?

Fred, die accubak is een nog te maken beschermbak waar de accu's in komen te staan bij plaatsing achter het schutbord. Ik maak een houten betimmering, waar een accubak onderdeel van uit gaat maken. Daarna komt in de accubak een plastic bescherming aan de binnenkant, zodat ALS er iets zou gaan lekken uit een accu, om wat voor reden dan ook, dit niet meteen tot schade aan de auto zou leiden. Tenslotte heb je het pas in de smiezen als het zuur zich een weg naar buiten heeft gevreten....
Waarom zo moeilijk doen, denk je dan wellicht? Wel, simpel. Ik zou niet zo paranoia zijn geweest als niet de huidige accubak helemaal onder de kristallentroep zou zitten, en zelfs deels vastgeroest aan het onderwerk. Hoe toppie accu's ook, ik wil niet dat er ook maar iets mis kan gaan op dat punt. Op de plek van de huidige accubak (tussen de voorstoelen in, komt een zelfgemaakte cubbybox).
Vandaar. Nee, mijn accu's zijn niet lek: ik heb net gloedje-nieuwe Varta Blue Dynamics aangeschaft, die trappelen om ingebouwd te worden. En als service accu zijn het trouwens Varta semi-tracties.
Ik hoop dat je de zaak nu beter begrijpt?
Puffino ik heb weer met de bison getelefoneerd en deze is van mening het het niets van de samenstelling van de kit zal veranderen.
deze persoon van de bison zegt wel dat de kit goed droog moet zijn voor dat deze in contact komt met het desbetreffende zuur ( dit kan je merken als de aangebrachte kit niet meer azijn achtig ruikt).
ik heb ook gevraagt welk kit je het beste hiervoor kunt gebruiken en deze persoon is van mening dat je het beste de bouwkit kunt geruiken en natuurlijk van de BISON.
als extra opmerking zegt deze persoon dat er geen kit houd op polyteen kunstof van deze kunst zijn meestal de accu's gemaakt puur uit veiligheids overwegingen.
hoop je voldoende te hebben kunnen helpen!
groeten Fred
deze persoon van de bison zegt wel dat de kit goed droog moet zijn voor dat deze in contact komt met het desbetreffende zuur ( dit kan je merken als de aangebrachte kit niet meer azijn achtig ruikt).
ik heb ook gevraagt welk kit je het beste hiervoor kunt gebruiken en deze persoon is van mening dat je het beste de bouwkit kunt geruiken en natuurlijk van de BISON.
als extra opmerking zegt deze persoon dat er geen kit houd op polyteen kunstof van deze kunst zijn meestal de accu's gemaakt puur uit veiligheids overwegingen.
hoop je voldoende te hebben kunnen helpen!
groeten Fred
Shit, heb net mijn accu met duck-tape aan elkaar geplakt en weer gevuld.
Peter ©
Peter ©
Je hebt niet alleen mij enorm geholpen, er zijn meerdere mensen die het lezen.
Ik ben er altijd voor om alle sonderwerpen goed "uit te kauwen" zodat ze duidelijk op het forum komen, zonder open eindjes.
Dit is er zo eentje.
Super, bergen vol met dank!
Ik ben er altijd voor om alle sonderwerpen goed "uit te kauwen" zodat ze duidelijk op het forum komen, zonder open eindjes.
Dit is er zo eentje.
Super, bergen vol met dank!
we zie je wel verschijnen, met de flarden Land Rover die nog achter de nog rijdende onderdelen hangen...
Een Land Rover die niet alleen maar lekt, maar zich zelf achterlaat is toch wel bijzonder.
Een Land Rover die niet alleen maar lekt, maar zich zelf achterlaat is toch wel bijzonder.
Gelukkig zit de motor (en ik naast...hmmm) voor de accu......heb ik donderdag toch nog iets te doen !!
Enne die opstapjes liggen achter de accu..............
Groeten, Peter ©
Enne die opstapjes liggen achter de accu..............
Groeten, Peter ©
siliconen kit is niet zo goed. simson isr 70-04 kan ik uit ervaring vertellen werk ik de hele dag mee ben caravan monteur en dat gebruiken 90% van de caravan bedrijven. zeer sterke kleefkracht, waar siliconen los laat blijfd deze veel beter zitten, geen scheuren, hangen er fietsen rekken mee vast met paar schroeven en anders bison kombi metaalgr kiepke
shell kit,
een rubber kleefstof waar iedere Land-Rover eigenaar eigenlijk niet zonder kan.
het blijft soepel,
plakt aan alles
verkrijgbaar bij de betere bouw handels.
groeten,
arjan wilbie
een rubber kleefstof waar iedere Land-Rover eigenaar eigenlijk niet zonder kan.
het blijft soepel,
plakt aan alles

verkrijgbaar bij de betere bouw handels.
groeten,
arjan wilbie
Ja, dat is idd erg goede kit. Maar zoals wel beweerd wordt, hecht het niet op water of vochtige ondergronden. Dit heb ik mpogen meemaken toen we een biofilter moesten afkitten. Aluminium op beton.
Verder is het aan te bevelen om het te gebruiken met handschoenen aan en in een open ruimte. Het ruikt en plakt namelijk best goed, maar bij te veel van die geur wordt je een beetje hi
Groeten,
Dave Frencken
Verder is het aan te bevelen om het te gebruiken met handschoenen aan en in een open ruimte. Het ruikt en plakt namelijk best goed, maar bij te veel van die geur wordt je een beetje hi

Groeten,
Dave Frencken
en thuis maar uitleggen, na het spuiten ben ik high geworden.

maar wel veel plezier op het werk.
groeten arjan wilbie

maar wel veel plezier op het werk.
groeten arjan wilbie