Tubeless

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joop 130

Tubeless

Bericht door Joop 130 »

Hoi prikkers,

Ik rijd de nodige kilometers op jaar basis , afgelopen jaar ca. 50.000 km
Reed op 50/50 mud/road banden met grof profiel.
Op reis had ik soms wel drie keer per week lekke band en gewoon thuis zeker elke maand wel een keer.
Nu heb ik nieuwe Coopers besteld, en gemeld dat ik dit zat ben, Bandenleverancier meld mij dat ik andere velgen moet kopen, probleem opgelost en tubeless rijden.
Landrover garage zegt dat ik dan in lichtgewicht wielen uitkom welke duur zijn en niet geschikt voor mijn auto cq werk.
Ik rijd in alle soorten terrein en vaak met aanhanger die zwaar geladen is in het terrein.
Is er een stalen velg welke tubeless kan en er niet afrold in bochten en met zware trekkrachten niet breekt.
Wie heeft ervaring en antwoord, ben de spanning van lekke banden zat , na thuis gebracht te zijn met een oprijwagen door dit probleem.

alvast bedankt voor reacties.

Joop
mickey

Re: Tubeless

Bericht door mickey »

wolff velgen zijn stalen velgen van ongeveer 4 a 5 millimeter dik
zijn ontzettend sterk en zijn er in tubed en ubbeless uitvoering

de sterkste stalen velg voor de landrover die er te krijgen is.

gr. mickey
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Joop.

Sterkste standaard landrover stalen velgen zijn Discovery stalen velgen , maar hebben weinig offset een andere hele sterke optie is wolf velgen (maar deze zitten volgens mij al op je 130 mits je een HCPU hebt (wolf velgen zien eruit als standaard laro velgen alleen dan met gaten rondom)

Met een goede kwaliteit band zou je dan van je lekke banden probleem af moeten zijn. Ikzelf rijd al zo'n 25.000 km probleemloos met BF Goodrich.

Cheers Bowy gekwalificeerd landrover onderdelen tester/sloper
Hans de Ruiter 110 STAWAG '84

Bericht door Hans de Ruiter 110 STAWAG '84 »

Ken het probleem... Had Pirelli Scorpions AT's die met enige regelmaat lek raakten. Erg spannend op een Italiaans snelweg met 100 km per uur. Het probleem zit hem in de ruwe binnenkant van tubeless banden. Hierdoor schuren de binnenbanden op termijn lek. Heb de originele (niet tubeless) velgen van mijn 110 vervangen voor stalen discovery velgen. Lekker tubeless nooit meer lekke banden. En nog mooier ook!

Succes ermee, Hans
Eleftheros

Bericht door Eleftheros »

Hoi joop, op mijn 130 zitten lichtgewichtjes met Coopers ast 2, in de maat 265/75sr16tl. Een lekker stevig en comfotabel rubbertje voor een leuke prijs.
Deze band heeft de eigenschappen 90%weg,10%offroad. Voor mij genoeg. In het terrein doen ze het prima en op de weg zijn ze stil . Voor de a.p.k. is de loadindex ook precies goed. Helaas is het nu eenmaal niet verantwoord om tubeless banden met een binnenband te monteren aangezien de wrijving veel te groot is , daar heeft je leverancier gewoon gelijk in. Mischien is het handig om eens te loeren naar gebruikt lichtmetaal? Ze breken echt niet af in het terrein hoor.Veel succes Ben.
Dirk goudkuil S3 88

Bericht door Dirk goudkuil S3 88 »

Oei, dat probleem heb ik ook! Rij op het moment met general grabbers MT 235/85R16, met binnenband op de oude landrover velgen. Heb ook zo'n beetje een keer in de maand een lek door een doorgesleten tube, en dat word idd behoorlijk vervelend!! Ik zat zelf te denken om wolf velgen te kopen, maar passen die eigelijk wel op een serie 3?

Groet,
Dirk
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Passen gewoon Dirk alles wat op een RR/Disco/Def/Ser zit tot 95 past gewoon. mits het gat in het midden groot genoeg is (alleen rostyles en lichtmetaal hebben een kleiner gat in het midden zodat de hub niet past)

Cheers Bowy
Plaats reactie