Hè Hè,
Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen
Maar, hij doet het weer. Gisteren startmotor laten fixen, weer 200 eurio's lichter maar de startmotor is weer als nieuw.
Gisteren en een half-uurtje lopen prutsen en weer fijn starten. Nu alleen het contactslot nog even fixen, sleutel is er bijna niet in te krijgen. En het stuurslot blijft soms ook hangen.
Ruben
Discovery ES 3,9 V8i automaat 1999
Opluchting
Re: Opluchting
Dat heb ik al enkele keren gedaan, maar na een paar dagen begint het weer. Het lijkt net alsof er veel vuil in zit.
Ik wil het slot maar eens goed gaan reinigen: ik denk dat ik dit ga doen met remmenreiniger en vervolgens het slot ga smeren met grafiet.
Nog andere ideeën
Thanks Ruben
Ik wil het slot maar eens goed gaan reinigen: ik denk dat ik dit ga doen met remmenreiniger en vervolgens het slot ga smeren met grafiet.
Nog andere ideeën
Thanks Ruben
Re: Opluchting> geen grafiet!
Niet met grafiet werken.!!
Is een veel gemaakte misvatting.
Eigenlijk is wd-40 ook niet goed. Gebruik vooral veel lucht , gecombineerd met wat water en dreft. Daarna goed schoonblazen.
Door het grafiet zal het slot veel sneller slijten,
door wd-40 hoopt het vuil zich op. Dus wd kan wel, maar daarna langdurig blazen metr veel lucht (compressor)
Deze informatie heb ik van de onderhoudsvakman van Lips die bij ons het onderhoud van alle cilinders doet. (justitiele jeugdinrichting)
Groet, Paul
Is een veel gemaakte misvatting.
Eigenlijk is wd-40 ook niet goed. Gebruik vooral veel lucht , gecombineerd met wat water en dreft. Daarna goed schoonblazen.
Door het grafiet zal het slot veel sneller slijten,
door wd-40 hoopt het vuil zich op. Dus wd kan wel, maar daarna langdurig blazen metr veel lucht (compressor)
Deze informatie heb ik van de onderhoudsvakman van Lips die bij ons het onderhoud van alle cilinders doet. (justitiele jeugdinrichting)
Groet, Paul
Re: Opluchting> geen grafiet!
Thanks,
Ik zal het slot eerst goed schoon proberen te krijgen en vervolgens licht in spuiten met WD40 en tenslotte doorblazen met "lucht".
Ruben
Ik zal het slot eerst goed schoon proberen te krijgen en vervolgens licht in spuiten met WD40 en tenslotte doorblazen met "lucht".
Ruben