In de flens van mijn disco(' 98) zit een pasbus getikt. Nu lekt mijn keerring daar en wilde ik hem vervangen, maar ...........ik krijg die pasbus er niet uit! Ik heb zelfs een trekhamer gemaakt.....niets. Ik weet dat er een special tool voor is (een soort trekker), maar er moet toch ook een andere manier zijn. Heeft iemand een tip??
En als die er dan af is zou ik het dan om kunnen bouwen met een andere flens (4 gaten i.p.v. 3) en een as met aan twee kanten kruisstukjes. Nu zit er aan de achterkant zo'n rubber ding. Als ik dat om zou kunnen bouwen kan ik er de vorige keer wat makkelijker bij.
Wie heeft dé tip??
groeten Erik
pasbus
Re: pasbus
rozerik ik heb het zelfde probleem gehad met de hardyschijf ( rubberen ding ) ik heb een RR aandrijfas geplaatst op mijn disco alleen moet je dan ook de flens op je diff aanpassen over de pasbus die heb ik warmgestookt en toen eraf gehaald wel alle keeringen dan vervangen
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]
bedankt voor je reactie! Die flens past wel gewoon in het differentieel?
gr.Erik
gr.Erik
ja dat is geen probleem maar om de moer op je diff los te krijgen en dan de flens te wisselen daar ben ik toch nog we l even mee bezig geweest
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]
rozerik kijk eens op deze site dtaat de uitleg van de aanpassingen die je nodig hebt
www.discoweb.org
en dan naar het forum " tech " daarna de link aan de linkerkant
" rotoflex to u-joint conversion "
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]
www.discoweb.org
en dan naar het forum " tech " daarna de link aan de linkerkant
" rotoflex to u-joint conversion "
mvg
Alex / Grizzly
[www.lr-discovery.nl]