plaatsing lpg tank

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
janzzen

plaatsing lpg tank

Bericht door janzzen »

yoyo!

wie weet het volgende, ik zou graag mijn lpg tank willen hangen op de plaats van de benzinetank, onder de bijrijdersvoorstoel dus. kwestie van de outrigger verwijderen en het frame van de tank erin lassen, tank erop monteren ,aansluiten en klaar be janzzen. eventueel een soort van bak maken om de tank te beschermen tegen steenslag en tuffen maar. nu kom ik op het volgende, wat vind een apk keurmeester van mijn idee? het ding ligt nu in de achterbak maar die ruimte gebruik ik liever zelf (om te pitten bijvoorbeeld) mag ik een lpg tank buiten de carosserie plaatsen? ik heb de apk lijst al bekeken maar kan daar niets over teruglezen... wie kan een lijstje met regels omtrent lpgtanks uit zijn of haar mouw schudden????

wie o wie????

janzzen
Hermen Vlothuizen

Re: plaatsing lpg tank

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik kan je het door Iwema uitgegeven boek aanraden. Er bestaan inmiddels twee versies van, die je hier kunt zien:

[www.cp-components.co.uk]

Tenminste een van die twee is ook in het Nederlands te verkrijgen. Zoek even contact via [www.iwemaenterprise.nl]

Een vriend van mij heeft zelf de LPG-installatie gemonteerd in zijn 110 V8, waarbij de tank ook onder de auto hangt. De RDW complimenteerde hem met de keurig ingebouwde installatie. Wel bleek bij de RDW dat bij een tank die vrijhangt i.p.v. op een frame rust tenminste drie spanbanden gebruikt moeten worden. Dat aspect kwam niet zo duidelijk naar voren in het bovengenoemde boek.

Hermen
Dorris

Bericht door Dorris »

Onder mijn range rover hingen 2 LPG tanks tussen de outriggers
geen probleem voor keuring
bel even met Jaap de Vries in Hoogeveen die weet er veel van
Jaap heeft zelf een Dakar
en is officieel LPG inbouw station en aardige man
tel 0528 277778

succes roelof
Frank rr enz

Bericht door Frank rr enz »

Hoi

Ik heb het aan mijn keurmeenster gevraagd, ze moeten goed vast zitten, allerlij eisen mtb ontluchtingsslangen vervallen, omdat hij niet meer in de cabine zit.

groet frank
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hee Janzzen,

Heb nog 2 onderbouw LPG tanks liggen van een RR van mij. Mag je hebben tegen appelkoeken. zijn ca 65x35 laat maar weten of je er wat mee kunt.....wel zelf demonteren bij voorkeur zsm!

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
janzzen

Bericht door janzzen »

hoi Bowy.
helaas voor jou... ik heb al een tank die ik gewoon weer ga gebruiken, misschien kun je er iemand anders blij ermee maken.
greetz
jan
Wiecher Schutte

Bericht door Wiecher Schutte »

Dag Bowy, heb jij deze tanks nog? 'k Heb er wel belang bij. Groet, Wiecher Schutte, De Poffert (bij Hoogkerk)
Plaats reactie