Gasinstallatie verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Goos

Gasinstallatie verwijderen

Bericht door Goos »

Ik wil uit mijn 110 V8 (grijs kenteken) de gasinstallatie verwijderen. Ik rij niet zoveel en zo bespaar ik 200 euro per drie maanden. Weet iemand of je dit zelf kan doen, of dat er een erkend bedrijf aan te pas moet komen? Wat zou dan de keuring bij de RDW kosten? Ik kan het niet vinden in de tarievenlijst.

groet Goos 110 V8
P&O109V8

Re: Gasinstallatie verwijderen

Bericht door P&O109V8 »

goos

geen advies, maar... ik heb eventueel interesse in je installatie, wil je mij de details mailen zodat ik kan beoordelen of ik 'm kan gebruiken, of heb je al een koper?

alvast bedankt voor je reactie,

gr.
peter
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Goos,

Volgens mij kun je die gewoon zelf eruit slopen (vrij eenvoudig gewoon leidinglosokoppen en demonteren.) Keuren zal wel bij de RDW moeten. Mail ze anders even via de site van de RDW altijd snelle goede reactie (beter dan bellen)

Trouwens hoeveel liter gastank heb je? ik ben nog op zoek naar 1....

Cheeers Bowy
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Peter als hij ouder is dan een half jaar kun je hem niet weer inbouwen als hij nog niet op kenteken staat...... (keuring ed)

Cheers Bowy met een te kleine gastank en op zoek naar een groteren (120 litere oid)
Goos

Bericht door Goos »

Ik heb twee tanks van 60 liter erin zitten. Ze zijn te koop voor de liefhebber, of gratis eruit te halen voor de degene die de auto in originele staat kan krijgen.

Heb inmiddels de RDW aan de lijn gehad en je hoeft niets te laten keuren bij een verwijdering van je gasinstallatie. Je hoeft alleen maar je kenteken oip te sturen naar de RDW en ze sturen een nieuwe. Bij de eerstkomende APK controleren ze of hij daadwerkelijk verwijderd is.

groet Goos
Guido Batens

Bericht door Guido Batens »

Goos,

Ik ga mijn gastank binnenkort ook verwijderen... Als jij informeert bij deRDW, laat dan hier even weten welke regels er zijn m.b.t. tot keuren e.d.

En voor de geinteresserden... Binnekort beschikbaar een 60 liter gastank met leidingen, vulstuk, verdamper e.d.... Zit nu in een 2,5 l petrol 110...

Groet,

Guido
Guido Batens

Bericht door Guido Batens »

Goos,

bedankt voor de info...
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Ik wil de installatie voor jou wel eruit halen, ik heb nl wel belangstelling voor e.a.

groet Frank
Goos

Bericht door Goos »

Ik woon in Zoetermeer, kunnen wel wat afspreken. Aankomende week wordt er eerst een nieuwe koppakking in mijn V8 gezet. daarna heb ik tijd voor de gasinstallatie.

groet Goos 110 V8
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Ik in groningen, moeten we ffe een keer kijken.

groet frank
P&O109V8

Bericht door P&O109V8 »

merde

okay dan maar een nieuwe
wordt wel tijd met deze benzineprijzen...

gr.
peter
Goos

Bericht door Goos »

Op deze link van de belastingdienst nog wat tips over het weghalen van je gastank.

[www.belastingdienst.nl]

De 110 wordt nog 98 kilo lichter en komt dan in mijn geval op 1748 kg. Dit is per kwartaal maar 113 euro wegenbelasting voor een grijs kenteken 110. Je moet alleen niet meer rijden met deze benzine-prijzen tegenwoordig. Maar ja, dat doen ze toch al niet vaak (wel veel sleutelen)

groet Goos 110 V8
janzzen

Bericht door janzzen »

heb een tijdje terug de lpg tank uit de dame gehaald en het is heel simpel. gewoon alles losdraaien en dan ff wachten tot ie uitgesist is. zorg dat je op een plaats staat waar het gas snel weg kan waaien en ZEKER NIET BOVEN EEN SMEERPUT!!!! (ook toekijkende figuren met en peuk zijn niet echt welkom...) vervolgens slangen afkoppelen en de rest van het spul eruit halen. kind kan de was doen

janzzen
Plaats reactie