3de stoel vs Accubak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dunc@n

3de stoel vs Accubak

Bericht door Dunc@n »

Ik wil graag mijn 109 SIII uitbreiden met een derde stoel in het midden. Omdat het een ex-leger 24 V is, zitten mijn accu's in de weg. Wie heeft hier een goede oplossing voor?

Grt
Dunc@n
Puffino

Re: 3de stoel vs Accubak

Bericht door Puffino »

Zit ik ook mee in een "Defender".

Bijna, ik wil er geen stoel maar wel een betere spullenbox, hoger dus ook meteen een armleuning. Ik wil alle vier de accu's (twee start en twee service = 2 maal 24V) achter het schutbord in de laadruimte hebben.

Geen probleem toch? Alleen de electriek effe doortrekken, of omleiden? Gaten genoeg in een Land Rover. ;-) En betimmeren met Betontriplex, kan goed tegen vocht.

Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
Frank Geerts

Bericht door Frank Geerts »

Ik heb de kabels verlengd en de accu's achter het schoot gezet.

Frank
110

Bericht door 110 »

Ik heb de accu's in mijn 110 onder de linkerstoel geplaatst.
Ik weet niet zeker of de ruimte onder die stoel bij een 109 en een 110 even groot is.
Bij mij passen er twee Varta 58043 12V/ 80Ah/640A accu's onderde linker stoel, deze accu's geven meer dan genoeg vermogen voor een 2.5 N/A.

Succes
Goos

Bericht door Goos »

Er zijn voor series speciale bakken te krijgen, die je voor het achterwiel kan plaatsen. Het zijn oorspronkelijk militaire gereedschapbakken. Dan hoef je alleen maar de bedrading door te trekken. Bakken zijn 35 euro inclusief een deksel.

groet Goos 110 V8
Puffino

Bericht door Puffino »

Heb jij enig idee waar die te krijgen zijn, ik zou zo een bak best lusten denk ik.

Ik heb al wel veel gezicht maar vinden homaar. Lijkt me tof. Is het niet voor accu's dan is het wel weer voor gereedschap of wat ook.

Sander 110 "Snorkel"
Goos

Bericht door Goos »

Ik heb ze in Remmerden (bij Rhenen) bij een militaier-landrover handelaar gekocht. Ben even de naam en de website kwijt, maar dat zal vast iemand wel weten.

groet goos
Puffino

Bericht door Puffino »

Je bedoelt vast volgens Google:

Wildenberg Auto-onderdelen
Postbus 80 3910 AB Rhenen
Remmerden 44 ind. terrein
TEL 0317-618218
FAX 0317-615515
OPENINGSTIJDEN MA t/m VR

Sander 110 "Snorkel"
Goos

Bericht door Goos »

Nee volgens mij niet, ben nog aan het zoeken.

groet Goos
Goos

Bericht door Goos »

Gevonden:

[www.dvandam.nl]

groet goos
Frank Geerts

Bericht door Frank Geerts »

Gaat moeilijk zit de andere tank..

Frank Geerts
http//:home.tiscali.nl/frankgeerts
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Ik heb op de deksel van de accubak een zitting van een bureaustoel vastgemaakt en ook een rugzitting gebruikt. Het is wel van een luxe bureaustoel en door de geringe dikte van het materiaal voldoet het prima.
Marjan Bos

Bericht door Marjan Bos »

Duncan, ook ik heb een 109 ex-leger en heb gewoon ergens een zitting opgedoken van een oude ambulance, een vrij platte zitting en ook een rugleuning. Past perfect op de accu-bak, alleen ff twee beugeltjes lassen waar de rugleuning op steunt.

Suc6! groetjes, Marjan Bos
Plaats reactie