Plons

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Larosaurus

Plons

Bericht door Larosaurus »

Vanmiddag met series 3 88 benzine motor stil komen te staan in vies water bij een diepte waarbij het water net tot aan de deurdorpel kwam. Na ongeveer 15 minuten zo te hebben gestaan eruit getrokken door andere Laro. Op de kant gestart en hij liep in een keer. Is daarna ook blijven lopen. Moet ik nou toch nog iets doen of controleren?
Bart

Re: Plons

Bericht door Bart »

Hallo,

Lekker buiten gespeeld? 't Was er het weer wel voor...

In ieder geval zou ik van de week even naar de olie in de assen en versnellingsbak kijken. Het is mogelijk dat daar water in gekomen is; de assen zijn weliswaar afgedicht met keerringen, maar die zijn voornamelijk bedoeld om de olie in de assen te houden, niet om het water buiten te houden. Zelfs met een hele kleine lekkage (ook aan bijv. de ontluchtingsventielen op de bakken en assen) is het mogelijk om in een kwartier heel wat water op plaatsen te krijgen waar je dat absoluut niet wilt.

Bart
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Groeve van Wonck geweest bij lixhe net buiten maastricht. Pad afgegaan en de enige uitweg om die kuil uit te komen was door een enorme plas water. Vlak voor het einde sloeg de motor af, vroeg me nog af komt dat doordat er water op vervelende plaatsen komt, maar hij starte weer direct, of komt dat door de weerstand van de waterverplaatsing waardoor hij gewoon afslaat? Heb pas dif olie vervangen, zal er eens een beetje uitlaten en de kwaliteit bekijken. Versnellingsbak moest ik zowiezo doen.
durk

Bericht door durk »

Ik heb zelf een SIIa 88 gehad, ook benzine, het is goed mogelijk dat wanneer je door zo'n plas rijdt dat de fan het water in 't rond spat in de motorruimte, daar kan ie errug slecht tegen, die van mij sloeg dan ook af.

Je kunt je ontsteking wel beter beschermen tegen vocht, een veelgebruikte goedkope methode is om zo'n rubber handschoen te gebruiken, knip de topjes van de vingers eraf en laat daar de bougiekabels doorheenlopen. eea nog wat aftapen en klaar

Of je hang even wat voor je radiator voor je een plas induikt.

Durk
Plaats reactie