Bestelautonieuws evo
Bestelautonieuws evo
Kreeg een email van de evo binnen;
"Bestellers maximaal honderd
Honderd kilometer per uur: harder mag een bestelauto binnenkort niet meer rijden. Als het aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat ligt, wordt een wet om de snelheidsbegrenzer verplicht te stellen nog dit jaar van kracht. Op dit moment geldt deze verplichting alleen voor vrachtauto's, maar straks dus ook voor de bestelauto.
Wat vindt u van deze plannen?
Stem mee in onze poll ..."
Als de regering dit nou eens ging relateren aan het grijs kenteken, zodat je als particulier toch grijs ken rijden, maar dan maar max 100km/uur. goed idee?
grtz,
Arno
"Bestellers maximaal honderd
Honderd kilometer per uur: harder mag een bestelauto binnenkort niet meer rijden. Als het aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat ligt, wordt een wet om de snelheidsbegrenzer verplicht te stellen nog dit jaar van kracht. Op dit moment geldt deze verplichting alleen voor vrachtauto's, maar straks dus ook voor de bestelauto.
Wat vindt u van deze plannen?
Stem mee in onze poll ..."
Als de regering dit nou eens ging relateren aan het grijs kenteken, zodat je als particulier toch grijs ken rijden, maar dan maar max 100km/uur. goed idee?
grtz,
Arno
Re:correctie => is dat zo?
directeur regionaal aannemingsbedrijf
(L.M. van der Meer op 07-04-2005)
Het is verstandig om de bedrijfswagens, vallend onder grijs kenteken, te begrenzen op de maximaal toegestane snelheid in Nederland van 120 km per uur, van belang voor werkgever en verkeersveiligheid. Door het toenemende vermogen van de bedrijfswagens tot 3500 kg, wat de trekkracht bevordert met bijv. een zwaardere aanhangwagen of zwaardere lading, neemt ook de max. snelheid van deze bedrijfsauto's toe wat leidt tot te hoge snelheden met de bedrijfsauto's, door veelal jeugdige bestuurders,wat absoluut de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Men rijdt met een bestelauto van de zaak helaas onnodig roekeloos en te snel. Doordat de auto's eigendom zijn van het bedrijf of een lease-maatschappij denkt men veelal niet aan de schade, omdat een ander de schade betaalt.
Om ongelukken te voorkomen, brandstof te besparen, schade te beperken lijkt het ons een uitstekend idee te begrenzen op 120 km per uur. 120 km i.p.v. 100 km bevordert de doorstroming op de rijkswegen. dit is immers de snelheid van de personenauto's. In potentie accellereren de bestelauto's net zo snel als personenauto's, dit in tegenstelling tot de langzame vrachtauto's boven 3500 kg.
Volgens mij geld het dus ook voor bestelauto's tot 3½ ton?
grtz,
Arno
Re: Bestelautonieuws evo
ja laten we dat doen. vrachtwagens die met 89 km/h vrachtwagens inhalen die 88 km/h rijden, bestellers die met 109 km/h bestellers inhalen die 108 km/h rijden, landrover uit de categorie komniebovende80. En Gti-tjes met 140, oh nee, die moeten we nog begrenzen. Gaat helemaal goedkomen met die doorstroming in nederland.
Ben blij dat ik fiets naar m'n werk..
Groet, Wilberth
Ben blij dat ik fiets naar m'n werk..
Groet, Wilberth
Re: Bestelautonieuws evo
Ik wou dat ik die begrenzer nodig had om in mijn 110 nog onder de 120 te houden 
Bij iets boven de 90 stop ik echt met gasgeven, harder kan wel, maar doe ik niet uit eigen belang....
Sander 110 "Snorkel"

Bij iets boven de 90 stop ik echt met gasgeven, harder kan wel, maar doe ik niet uit eigen belang....
Sander 110 "Snorkel"
Re: Bestelautonieuws evo
Dus.......
Als je niet harder kan dan 90 KM/H dan is het dus geen begrenzer maar een performance tuner???!!!
)
Als je niet harder kan dan 90 KM/H dan is het dus geen begrenzer maar een performance tuner???!!!

Re: Bestelautonieuws evo
nou,
ergens zit er wel wat in, als je ziet dat die koeriersbusjes met 140-150 om je heen vliegen met een snotaap erin die net z'n rijbewijs heeft....tja....zo'n persoon heeft geen flauw idee waar ie mee onderweg is, en wat er gebeurd als ie echt moet remmen of uitwijken bij een noodsituatie.
maar er zijn natuurlijk ook tussenwegen...
Durk
ergens zit er wel wat in, als je ziet dat die koeriersbusjes met 140-150 om je heen vliegen met een snotaap erin die net z'n rijbewijs heeft....tja....zo'n persoon heeft geen flauw idee waar ie mee onderweg is, en wat er gebeurd als ie echt moet remmen of uitwijken bij een noodsituatie.
maar er zijn natuurlijk ook tussenwegen...
Durk
Re: Bestelautonieuws evo
Op de meeste stukken mag je toch maar 100kmph.
Maargoed, je kan die begrenzer ook onklaar laten maken. tenminste dat heb ik ergens gelezen.....
Maargoed, je kan die begrenzer ook onklaar laten maken. tenminste dat heb ik ergens gelezen.....
Re: Bestelautonieuws evo
Ik ben vandaag maar met de trein gegegaan, heb namelijk begrepen dat ik niet mag greenlanen langs de file 
groeten MarcoD90

groeten MarcoD90
Re: Bestelautonieuws evo
Laro rijders,
waarom moeten we ons toch steeds weer nieuwe modificaties laten opdringen?
Dit kan alleen maar weer lijden tot extra sleutel werk als je er mee in de prut bent geweest.
Pieter
waarom moeten we ons toch steeds weer nieuwe modificaties laten opdringen?
Dit kan alleen maar weer lijden tot extra sleutel werk als je er mee in de prut bent geweest.
Pieter