ventilatie Range Rover 1979
ventilatie Range Rover 1979
Goedemiddag allemaal, ik heb een vraag over mijn ventilatie. Mijn fraaie RR is afgekeurd op het ventilatiesysteem. Deze maakt wel geluid, echter blaast slechts
zeer weinig lucht op de voorruit. Ook hoor ik een tikkend geluid bij het motortje. Kan iemand
mij een goede tip geven (de slangen lijken goed te zitten )
Overigens, waar zit de ventilatormotor eigenlijk ?
Many Thanks
Chris
Reeuwijk
zeer weinig lucht op de voorruit. Ook hoor ik een tikkend geluid bij het motortje. Kan iemand
mij een goede tip geven (de slangen lijken goed te zitten )
Overigens, waar zit de ventilatormotor eigenlijk ?
Many Thanks
Chris
Reeuwijk
Re: ventilatie Range Rover 1979
Hoi
De ventielatie motor zit achter de het stuk plastic met je kleine meters.
Als je deze weg haald zie je een zeer groot zwart huis en dat is je kachel.
Je moet dit hele ding verwijderen (dus ook de aanvoer en afvoer van je kachel radiateur moet los).
Als je het huis eruit heb zie je de moter makkelijk zitten en is deze ook makkelijk te verwijderen.
Meestal is het reinigen van de koolborstels het smeren van de lagers de oplossing.
Zover ik weet kan je de motor er niet uithalen als het huis nog op zijn plaats zit.
De ventielatie motor zit achter de het stuk plastic met je kleine meters.
Als je deze weg haald zie je een zeer groot zwart huis en dat is je kachel.
Je moet dit hele ding verwijderen (dus ook de aanvoer en afvoer van je kachel radiateur moet los).
Als je het huis eruit heb zie je de moter makkelijk zitten en is deze ook makkelijk te verwijderen.
Meestal is het reinigen van de koolborstels het smeren van de lagers de oplossing.
Zover ik weet kan je de motor er niet uithalen als het huis nog op zijn plaats zit.
dit lukt wel met wat werk via het handschoenen kastje bij oude classic modellen, makkelijker is om ff de kachel er uit te halen klus valt reuze mee
Hartelijk dank voor jullie adviezen, ik ga zaterdag de klus afmaken. Zo te zien is er nog nooit iemand achter het dashboard geweest.Motor ga ik halen op de sloop.
De RR is helaas afgekeurd op dit puntje. Voor de rest was hij tiptop.
gr
chris
ReeuwijkRoald schreef:
>
> dit lukt wel met wat werk via het handschoenen kastje bij
> oude classic modellen, makkelijker is om ff de kachel er uit
> te halen klus valt reuze mee
De RR is helaas afgekeurd op dit puntje. Voor de rest was hij tiptop.
gr
chris
ReeuwijkRoald schreef:
>
> dit lukt wel met wat werk via het handschoenen kastje bij
> oude classic modellen, makkelijker is om ff de kachel er uit
> te halen klus valt reuze mee
Als je nog zo'n motortje zoekt: mail effe. Ik heb er nog wel een.