Billing en honden
Billing en honden
Beste Prikkers,
Wie weet hoe de regelgeving is mbt het meenemen van honden naar Billing ?
- inentingen
- carantene
- etc.
gr.
Jan Aart
Wie weet hoe de regelgeving is mbt het meenemen van honden naar Billing ?
- inentingen
- carantene
- etc.
gr.
Jan Aart
Re: Billing en honden
Alle honden in europa moeten inentingen hebbengehad en chipped zijn als ze de grensen over gaan. The U.K. was altijd nogal al spastisch mbt invoer van dieren,
maar zoerg als het was is het niet meer. hoe het wel is,....telefoontje met de dieren arts of ANWB zou kunnen helpen,.......Dinsdag,...
en da nog,..of het op Billing mag,...
gr,
Roland
maar zoerg als het was is het niet meer. hoe het wel is,....telefoontje met de dieren arts of ANWB zou kunnen helpen,.......Dinsdag,...
en da nog,..of het op Billing mag,...
gr,
Roland
De regels voor Engeland zijn nog steeds even streng het is zeker niet zo dat je nu ineens met een Europeesdieren paspoort je hond zo maar mee kan nemen naar Engeland
Je moet zowiezo een half jaar voor vertrek al zijn begonnen met de bloed test heb je dat nog niet voor elkaar dan kan je het voor dit jaar wel vergeten
Maar vraag het je dierenarts of neem contact op met het ministerie omdat ook heel veel dieren artsen niet precies weten hoe het moet,en als je bij de grens staat is het wel heel erg lullig als je je hond achtermoet laten
Het is ook zo dat het de eerste keer wel een paar euro kost om al het papier werk voor elkaar te krijgen maar als je de jaren daarna de inentingen goed doet het wel iets eenvoudigger is
Ook niet overal mag je de hond mee het kanaal over nemen dus je bent ook nog gebonden aan bepaalde overtochten
Ik neem de hond de laaste jaren mee naar Engeland en er zijn echt van die ouderwetse bromsnor type's bij de grens die precies alles na gaan of het wel klopt
Groet
Iris
Nipper the red 90
Je moet zowiezo een half jaar voor vertrek al zijn begonnen met de bloed test heb je dat nog niet voor elkaar dan kan je het voor dit jaar wel vergeten
Maar vraag het je dierenarts of neem contact op met het ministerie omdat ook heel veel dieren artsen niet precies weten hoe het moet,en als je bij de grens staat is het wel heel erg lullig als je je hond achtermoet laten
Het is ook zo dat het de eerste keer wel een paar euro kost om al het papier werk voor elkaar te krijgen maar als je de jaren daarna de inentingen goed doet het wel iets eenvoudigger is
Ook niet overal mag je de hond mee het kanaal over nemen dus je bent ook nog gebonden aan bepaalde overtochten
Ik neem de hond de laaste jaren mee naar Engeland en er zijn echt van die ouderwetse bromsnor type's bij de grens die precies alles na gaan of het wel klopt
Groet
Iris
Nipper the red 90
Jan Aart.
Bram (tekkel Roelof) gaat mee naar Billing! Maar is al 3 maanden terug begonnen met de inburgeringscursus. Geloof dat je nu te laat bent om daaraan nog te beginnen. Vraag anders hem even als je hem spreekt.....
Cheers Bowy
Bram (tekkel Roelof) gaat mee naar Billing! Maar is al 3 maanden terug begonnen met de inburgeringscursus. Geloof dat je nu te laat bent om daaraan nog te beginnen. Vraag anders hem even als je hem spreekt.....
Cheers Bowy
Honden zijn op Billing geen probleem... wij nemen onze honden al jaren mee 
Je hond moet gechipt zijn en ingeent worden tegen rabies. Vervolgens minimaal 30 dagen later een bloedonderzoek laten doen. Vanaf 6 maanden na het bloedonderzoek mag je hond mee naar Engeland. Legalisatie van het bloedonderzoek bij de RVV is niet meer nodig!!!
24 tot 48 uur voor vertrek moet je hond nog een teken- en wormenkuur krijgen bij de dierenarts.
Het bloedonderzoek hoef je maar 1 keer te laten doen, mits je vervolgens ieder jaar op tijd de rabies-enting vernieuwt!!!
Inderdaad... alles wordt gecontroleerd! Zowel bij vertrek in Nederland als meestal bij aankomst in Engeland.
Groetjes,
Remco

Je hond moet gechipt zijn en ingeent worden tegen rabies. Vervolgens minimaal 30 dagen later een bloedonderzoek laten doen. Vanaf 6 maanden na het bloedonderzoek mag je hond mee naar Engeland. Legalisatie van het bloedonderzoek bij de RVV is niet meer nodig!!!
24 tot 48 uur voor vertrek moet je hond nog een teken- en wormenkuur krijgen bij de dierenarts.
Het bloedonderzoek hoef je maar 1 keer te laten doen, mits je vervolgens ieder jaar op tijd de rabies-enting vernieuwt!!!
Inderdaad... alles wordt gecontroleerd! Zowel bij vertrek in Nederland als meestal bij aankomst in Engeland.
Groetjes,
Remco
Remco Vegting schreef:
>
> Je hond moet gechipt zijn
>
Krijgt ie dan meer koppel en pk's ?
>
> Je hond moet gechipt zijn
>
Krijgt ie dan meer koppel en pk's ?
Ja de hond is ook eerder het kanaal over dan de baas
Groet
Iris
Nipper the red 90
Groet
Iris
Nipper the red 90
Aha, daarom is die malle Tinker zo vlot in het zand.
P.S. die bejaarden willen koffie met koek!
P.S. die bejaarden willen koffie met koek!
Klopt
Koffie met gebak zit er in bij de bewoners
Het voorgerecht is klaar
Het hoofd gerecht is klaar
Het nagerecht is klaar
De Laro is gister middag schoon gespoelt
Alleen de toespijs voor morgen nog
Tjongejonge wat druk
Neem zomedadelijk maar ff een zonnebank
Wat doe ik hier
Had beter buiten kunnen spelen met de 90
Veel plezier nog vandaag
Groet
Iris
Nipper the red 90
Koffie met gebak zit er in bij de bewoners
Het voorgerecht is klaar
Het hoofd gerecht is klaar
Het nagerecht is klaar
De Laro is gister middag schoon gespoelt
Alleen de toespijs voor morgen nog
Tjongejonge wat druk
Neem zomedadelijk maar ff een zonnebank
Wat doe ik hier
Had beter buiten kunnen spelen met de 90
Veel plezier nog vandaag
Groet
Iris
Nipper the red 90
Jan Aart,
Wat Remco meld is volgens mij waarheid
enige dat mijn dieren arts niet vertelde is dat er 6 maanden tussen bloed onderzoek moet zijn en de feitelijke reis. Dat vond ik ook niet op de richtlijnen site van de EEG.
Wat wel te melden is dat bloedonderzoek duur was (70 euro) en in gecertificeerd lab verricht werd in Duitsland. De uitslag dien je samen met het EEG paspoort mee te nemen naar de Engeland en bij de papieren te hebben. De reis Duinkerken Dover is geen probleem wel even apart vermelden bij de boeking.
Lijkt me leuk meer honden
groet en succes
Roelof
Wat Remco meld is volgens mij waarheid
enige dat mijn dieren arts niet vertelde is dat er 6 maanden tussen bloed onderzoek moet zijn en de feitelijke reis. Dat vond ik ook niet op de richtlijnen site van de EEG.
Wat wel te melden is dat bloedonderzoek duur was (70 euro) en in gecertificeerd lab verricht werd in Duitsland. De uitslag dien je samen met het EEG paspoort mee te nemen naar de Engeland en bij de papieren te hebben. De reis Duinkerken Dover is geen probleem wel even apart vermelden bij de boeking.
Lijkt me leuk meer honden
groet en succes
Roelof
Voor Bobbie zoeken we een logeeradresje,ze mag vast bij een van haar speelkamaraatjes logeren ! is een stuk eenvoudiger (en goedkoper) dan alle inentingen en onmderzoeken bovendien zijn we al te laat daarvoor.
Bedankt voor alle reactie's
gr.
Jan Aart
Bedankt voor alle reactie's
gr.
Jan Aart