schokkende defender
schokkende defender
Mijn defender td5 wil met optrekken niet vloeiend weg rijden ,hij schokt alsof de koppeling nat is, vooral in de 1 en 2.de koppeling,drukgroep en het vliegwiel zijn vervangen en de garage beweert dat er nu niets meer aan te doen is , zijn er misschien nog meer oorzaken waar dit aan kan liggen of heeft de garage niet serieus haar werk gedaan ?
Re: schokkende defender
Toffe garage
Tuurlijk moet een defender goed zonder schokken kunnen wegrijden.
Tuurlijk moet een defender goed zonder schokken kunnen wegrijden.
het vliegwiel????, noem eens een goede reden om het vliegwiel van een TD5 te vernieuwen?
wordt wel nieuwschierig naar die garage, moet ook wel een dure reparatie geweest zijn.
is niet de krukaskering lek? (olie onder de auto?) (of de kering van de versnellingsbak) zodat er nu op je nieuwe plaat ook olie zit?
Is de auto wel eens door diep water geweest?
zijn de waadpluggen er wel uit?
Nee, een defender hoeft niet te schokken bij het optrekken.
Jan Schober
wordt wel nieuwschierig naar die garage, moet ook wel een dure reparatie geweest zijn.
is niet de krukaskering lek? (olie onder de auto?) (of de kering van de versnellingsbak) zodat er nu op je nieuwe plaat ook olie zit?
Is de auto wel eens door diep water geweest?
zijn de waadpluggen er wel uit?
Nee, een defender hoeft niet te schokken bij het optrekken.
Jan Schober
Olie onder een landrover jan ??????
Dan moet je je wel heeeeeeeellll veeeeeeellll zorgen gaan maken
Ik word pas bang als er geen olie meer uitkomt, dan staat mn blok namelijk droog en das niet zo best
Dan moet je je wel heeeeeeeellll veeeeeeellll zorgen gaan maken

Ik word pas bang als er geen olie meer uitkomt, dan staat mn blok namelijk droog en das niet zo best

De eerste td5's, daar wilde het vliegwiel nog al eens bij scheuren. Daarom hebben ze hem misschien vervangen.
Bart
Bart
De eerste serie td5´s had volgens mij ook een hele zenuwachtige gaspedaal, wordt dit wellicht verward met schokkend optrekken? zou niet moeten misschien, maar je weet maar nooit?
schokt ie ook als je plankgas optrekt?
Durk
schokt ie ook als je plankgas optrekt?
Durk
Als je de motor van onder uit laat komen en bij een koude motor is het probleem het grootst , als je overdreven veel gas geeft bij het aangrijpen van de koppeling dan kun je het schokken als het ware opvangen jehoeft dan nog niet met een slippende koppeling te rijden. het is een alles of niets gevoel waarbij met het op laten komen van het pedaal de motor ineens aangrijpt . na een wat langere snelwegrit van ongeveer een half uur is het geheel een stuk soepeler.
Van een klein luchtbelletje in de hulpcilinder kan hij ook schokken, ontluchten helpt dan.
Dennis B.
Dennis B.
Het vliegwiel is bij een td5 niet zomaar een vliegwiel. Hij bezit namelijk de veren die in een koppelingsplaat zit. Dus de koppelingsplaat heeft in dit geval geen veren meer. Bij de eerste vliegwielen waren deze veren nog wel eens een probleem.
Als het goed is bij al deze wagens door de importeur destijds het vliegwiel vervangen.
Dit zou misshien een reden zijn geweest dat ze in de garage het vliegwiel hebben vervangen.
Ik heb een half jaar terug ook alles bij mijn auto vervangen maar deze schokt echt niet dus ik denk dat er toch het een en ander niet helemaal goed zit.
Als het goed is bij al deze wagens door de importeur destijds het vliegwiel vervangen.
Dit zou misshien een reden zijn geweest dat ze in de garage het vliegwiel hebben vervangen.
Ik heb een half jaar terug ook alles bij mijn auto vervangen maar deze schokt echt niet dus ik denk dat er toch het een en ander niet helemaal goed zit.