vraag 3 RR bak?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jacob

vraag 3 RR bak?

Bericht door jacob »

Hoi Colega's,
Een RR vraag mijn versnelling bak van onze wetstrijt auto is stuk (dit is een auto maat achter een v8) De bak zit namerlijk helemaak vast. gelukkig hebben we in het thea magazijn nog een nieuwe bak liggen. aleen moet wij deze bak voor de volgende wetstrijd even gewisselt hebben. (dit is over twee weken demo dag).

Nu het probleem ik weet niet hoe ik zon bak moet verwijderen en de ander weer terug moet plaatsen. kunnen jullie mij helpen aan een stukje hand boek?
en zoden julie mijn mischien willen wijzen op de handigheitjes?

MVG Jacob Vorenkamp

Ik weet het ik heb nog steeds problemen met het correct schrijven, Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen mijn excuses.
Floris - SIIb FC (in wording)

Re: vraag 3 RR bak?

Bericht door Floris - SIIb FC (in wording) »

Als een RR versnellingsbak op een Series/Defender lijkt is het een kwestie van alles loshalen en de bak weghalen. Niet heel ingewikkeld. Ik weet alleen even niet of de bak er bovenlangs (door de cabine) of onderlangs weggenomen kan worden. Het is misschien handig om de prikker-cd's te bestellen als daar tenminste RR handleidingen op staan.

Er is een schat aan informatie te vinden op internet (http://www.google.com / [landrover.startpagina.nl]) Snuffel ook eens rond.

Ik had problemen met het losmaken van mijn stuurstangen en ik kreeg ze maar niet los. Stom dat ik er niet meteen keek, maar na een uurtje mopperen keek ik even in het handboek en had ik ze een paar dagen later binnen een uur los.
Mario

Re: vraag 3 RR bak?

Bericht door Mario »

In de Haynes manual staat het precies beschreven. In Gouda zit een technische boekenhandel die ze op voorraad heeft. Ben alleen de naam even vergeten. Als je een brug hebt en een goede hydraulische bok, is de bak er onderlangs uit te halen. Je moet dan wel met minstens 2 man zijn. Anders moet ie binnenlangs eruit/erin. Dit is een kl.... werkje omdat de tunnel er dan uit moet en de stoelen. De stoelframes zitten vaak met vastgerotte bouten vast en je kunt niet overal met een slagmoersleutel bij. Je hebt voor een automaat ook een klein steuntje nodig om de koppelomvormer op z'n plek te houden tijdens montage. De bak zit met 8 bouten aan het blok vast. De bovenste 2 moet je langs de motorkap eruit halen, de onderste 6 kunnen onderlangs met een slagmoersleutel en de nodige verlengstukken. De uitlaat moet er ook af als je onderlangs demonteert. Al met al geen snel te doen karweitje, maar moet ( als je het voor de eerste keer doet en enigzins bekwaam bent) binnen 2 dagen te doen zijn.

Succes ermee.
Plaats reactie