Mijn eerste klusjes
Mijn eerste klusjes
Vanavond mijn eerste klus avond aan mijn '90 TD
Het stelt niet veel voor maar ik wil het toch nog even kwijt.
Toen ik de auto kocht zat de tunnel van radiator naar de fan er niet op. Niet erg het was immer koud in NL. Ik dacht die zet ik erop als het weer een keer wat warmer wordt in NL.
Gelet de weerberichten en de aanstaande prikkersdag met mijn terrein doop met eigen auto dacht ik laat ik dat ding eens monteren.
Keurig schoongemaakt wat boutjes, moertjes en schroefjes bij elkaar gesprokkeld en in het donker met gezellige tuinverlichting keurig in elkaar gezet.
Ik vrolijk naar voren toe met de gedachte dat ik nog maar vier schoefjes hoefde vast te draaien en dat ding zou vast zitten.
In het donker met een zaklamp en een grote grijns ging ik aan de gang.....
Mooi niet dus. Dat ding past natuurlijk niet als ie al in elkaar zit.
Wist ik veel.
Weer uit elkaar gehaald en toen er toch in gezet. Past perfect.
Ik moet nog een hoop leren
Met één woord... Geweldig.
Wat ben ik blij dat ik een landrover mag bezitten.
Gan Canny
Ian
Het stelt niet veel voor maar ik wil het toch nog even kwijt.
Toen ik de auto kocht zat de tunnel van radiator naar de fan er niet op. Niet erg het was immer koud in NL. Ik dacht die zet ik erop als het weer een keer wat warmer wordt in NL.
Gelet de weerberichten en de aanstaande prikkersdag met mijn terrein doop met eigen auto dacht ik laat ik dat ding eens monteren.
Keurig schoongemaakt wat boutjes, moertjes en schroefjes bij elkaar gesprokkeld en in het donker met gezellige tuinverlichting keurig in elkaar gezet.
Ik vrolijk naar voren toe met de gedachte dat ik nog maar vier schoefjes hoefde vast te draaien en dat ding zou vast zitten.
In het donker met een zaklamp en een grote grijns ging ik aan de gang.....
Mooi niet dus. Dat ding past natuurlijk niet als ie al in elkaar zit.
Wist ik veel.
Weer uit elkaar gehaald en toen er toch in gezet. Past perfect.
Ik moet nog een hoop leren
Met één woord... Geweldig.
Wat ben ik blij dat ik een landrover mag bezitten.
Gan Canny
Ian
Re: Mijn eerste klusjes
Geweldig toch ben zelf ook nog niet verder dan olie verversen, kachel vervangen en radiateur vervangen gekomen. Maar t blijft geweldig
(En een beetje schilderwerk waar ik trots op ben)
En voor zondag geldt
Gan canny or we'll dunsh summick
(En een beetje schilderwerk waar ik trots op ben)
En voor zondag geldt
Gan canny or we'll dunsh summick
Hé Gerben
Ik was benieuwd wie als eerste zou regeren op Gan Canny.
Hoe weet jij waar het vandaan komt?
Ken je deze
Divent dunchus wa Geordies!
Gan Canny Marra
Ian
Ik was benieuwd wie als eerste zou regeren op Gan Canny.
Hoe weet jij waar het vandaan komt?
Ken je deze
Divent dunchus wa Geordies!
Gan Canny Marra
Ian
Heeeeeel lang verhaal hoe ik dat weet kan t verstaan en begrijpen zolang t niet te snel gaat wi can taak aboot tha next sunday
Maar t is toch een dialect wat in t noord oosten van Engeland gesproken wordt??
Maar t is toch een dialect wat in t noord oosten van Engeland gesproken wordt??
Klopt.
Is een dialect dat in Noord Oost Engeland gesproken wordt. Het wordt ook in de Achterhoek gesproken.
Tenminste .... Bij mij thuis
Gan Canny
Ian
Is een dialect dat in Noord Oost Engeland gesproken wordt. Het wordt ook in de Achterhoek gesproken.
Tenminste .... Bij mij thuis
Gan Canny
Ian
He Ian,
Super. Ja ik ken het gevoel, aan de eigen Laro knutselen. Spannend, eng, maar als het gelukt is ben je apetrots en terecht.
Groetjes
John
Super. Ja ik ken het gevoel, aan de eigen Laro knutselen. Spannend, eng, maar als het gelukt is ben je apetrots en terecht.
Groetjes
John
PAZOP is verslavend,
heb ook nog niet meer aan m'n landrover gedaan dan:
ventilator tunneltje ver wijderen en weer plaatsen, olie wisselen in motor, bak assen, swivel, vervangen van koppeling, vervangen van wiellagers, vervangen van remvoeringen, vervangen van remcilinders, monteren van uitlaat, lassen van chassis vervangen van kruisjes en lagers in de vooras, vervangen van swivelbollen en keringen, nieuw tank maken, kleppen stellen, distributieriem vervangen, nieuw stuurhuis oplaatsen, stuurkolom verlengen van SIII naar SIIb FC lengte, chassis vervangen, distributie ketting spanner vervangen en kromme stot(T)erstangen vervangen, de nodige pakkingen en keringen vervangen, startrmotortje reviseren en nieuwe startrelais plaatsen, compleetverkoolde draden achter het dashbord uithalen na kortsluiting (naast de benzine pomp , werden wel wat medewerkers snel daar maar ik was sneller), stuur van rechts naar links plaatsen zitting verder naar achter plaatsen en dan vergeeet ik vast nog het een en het ander..
Kortom niks meer dan gewoon onderhoud als je een paar slecht onderhouden series landrovers koopt en de 2.5 N/A 110 van je vader te onderhouden hebt.
Groet, Wilberth
** Het wordt er allemaal mooier van **
heb ook nog niet meer aan m'n landrover gedaan dan:
ventilator tunneltje ver wijderen en weer plaatsen, olie wisselen in motor, bak assen, swivel, vervangen van koppeling, vervangen van wiellagers, vervangen van remvoeringen, vervangen van remcilinders, monteren van uitlaat, lassen van chassis vervangen van kruisjes en lagers in de vooras, vervangen van swivelbollen en keringen, nieuw tank maken, kleppen stellen, distributieriem vervangen, nieuw stuurhuis oplaatsen, stuurkolom verlengen van SIII naar SIIb FC lengte, chassis vervangen, distributie ketting spanner vervangen en kromme stot(T)erstangen vervangen, de nodige pakkingen en keringen vervangen, startrmotortje reviseren en nieuwe startrelais plaatsen, compleetverkoolde draden achter het dashbord uithalen na kortsluiting (naast de benzine pomp , werden wel wat medewerkers snel daar maar ik was sneller), stuur van rechts naar links plaatsen zitting verder naar achter plaatsen en dan vergeeet ik vast nog het een en het ander..
Kortom niks meer dan gewoon onderhoud als je een paar slecht onderhouden series landrovers koopt en de 2.5 N/A 110 van je vader te onderhouden hebt.
Groet, Wilberth
** Het wordt er allemaal mooier van **
Ik ben jaloers, ik kan vrijdagavond pas voor het eerst knutselen...........