lekkende diesel tank

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Albert

lekkende diesel tank

Bericht door Albert »

Ik kom net thuis en zie dat ik een lekkende dieseltank heb, er drupt langzaam diesel uit. Mag ik hier nog mee rijden naar een plek om het te repareren, of moet ik beslist eerst repareren voor ik de weg op ga?

Albert
Jan Schober

Re: lekkende diesel tank

Bericht door Jan Schober »

nou dat ligt er maar net aan hoe hard hij lekt.

als het drupjes zijn zou ik gewoon ergens heen rijden.

Ik weet niet om wat voor landrover het gaat? Bij mij zit er zo'n waardeloze beschermplaat om de tank heen. die zit op 1 mm afstand van de tank. exact genoeg om er veel zand en water tusen te laten komen, maar te lein om dat er ook weet tussen uit te kunnen halen. Bij mij is toen de tank in het diepste punt door gerot, zodat de diesel tussen de beschermplaat en de tank uit kwam lopen. toe ie 1 liter per dag lekte heb ik maatregelen genomen.

Ik heb de beschermplaat er af geslepen, daana de tank goed schoon gemaakt aan de buitenkant, en daarna het slechte deel overplakt met van die matjes met polyester. zodat ik toch door kon rijden tot ik een andere tank had (90 pond, gekocht in engeland)

Ik heb de nieuwe tank al een tijdje klaar staan, maar die oude hangt er nog steeds onder.

Groeten Jan Schober
Albert

Bericht door Albert »

Hallo Jan,
dank voor de hulp, het is een Defender 110. Hij lekt inderdaad tussen de beschermplaat en de tank zelf, een paar drupjes. Gelukkig dat ik op jouw ervaring af kan gaan. Ga kijken of ik er een nieuwe tank op kan zetten. Of wil je de jouwe kwijt? Ik ben niet zo handig met polyester.

albert
Bart

Bericht door Bart »

Zo'n tank had ik laatst ook; de eerste keer heb ik een gat in de beschermplaat gezaagd, het rotte deel van de tank weggezaagd en daarna het losse deel van de beschermplaat terug in het gat gelast. Een half jaar later lekte de tank op een andere plaats; dit was op te lossen door een parker in het gat te schroeven en rondom het gat kit te smeren (wel eerst goed schoonmaken) Hier heb ik nog een maand of 3 mee gereden.

Nu heb ik een nieuwe tank; ik ik voor een paar tienjes heb laten poedercoaten. De "holle" ruimtes (ja, tussen tank en beschermplaat maar ook bij de velsranden) ingespoten met tectyl. Deze tank heb ik een maand geleden gemonteerd, en gaat weer jaren mee... weer een probleem opgelost.

Bart.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Ik was ook niet handig met polyester, na de tank reparatie zag ik dat je daar ook niet handig voor hoeft te zijn

alle gekheid op een stokje. Ik zou er gewooon een nieuwe tank onder zetten. de mijne staat in limburg, en ik ben in amsterdam. verder is het een 127", maar ik geloof dat dat de zelfde tank is als de vroege 110.
Denk dat je hier voor 200,- toch wel een nieuwe tank moet kunnen regelen.

en inderdaad, laat hem dan even goed behandelen, of behandel hem zelf, anders moet er over een paar jaar weer een andere onder.

Groeten Jan Schober
Carel

Bericht door Carel »

Ik had hetzelfde. Gewoon een nieuwe tank kopen bij paddock. Dan overdreven veel lagen menie, en andere meuk erop (ik heb er zeven lagen opzitten) zodat hij weer jaren meekan.

Groeten, Carel.
Huub Pennings

Bericht door Huub Pennings »

Die van Rusty, was ook lek, buitenplaat eraf, schoongekookt en dichtgelast,
is nu al weer 5 jaar dicht, dus lassen kan wel......

Huub

Vanavond even kijken dat dat ding nu niet gaat staan lekken voor mijn woorden koud zijn...
Plaats reactie