roll cage en snorkel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john straatman

roll cage en snorkel

Bericht door john straatman »

Heb genoten afgelopen zondag in Amsterdam, onder andere van een spectaculaire recovery van Wiwo om een Chevy Blazer los te krijgen die errug diep zat en waar ook nog een band van leeg liep, en ook van een mede LW rijder die mij een paar keer met zijn maat heeft losgetrokken. Blijf echter nog steeds met twee vragen zitten:

1/ Hoe kan ik op een veilige manier de LW tegen kantelen beschermen, de roll bars die ik zie lijken alleen op de bak gemonteerd (van alu!) en ook niet geschikt voor het vervoer en de bescherming van kinderen in de bak. (Een cage die de contouren van de sticks volgt, en ze daarmee vervangt zou erg mooi zijn)

2/ Hoe zet je een snorkel op een LW (zijn ze standaard te koop?), maar hoe maak je zo'n ding. Denk zelf aan het monteren van het luchtfilter tegen de raamstijl en een flexibele slang (van de goede diam), maar dat geeft wel een hoop (hoog) zwiepende olie.

Ik hoor graag als jullie specifieke oplossingen hebben en wil ook graag wat foto's maken volgende week.

Groet,

John
AadG

Re: roll cage en snorkel

Bericht door AadG »

Probleem met een snorkel op een Lw is allereest het luchtfilter.
Je moet aan een luchtfilterhuis van een 200 tdi of iets dergelijks zien te komen.
Die hebben nl een zijaansluiting waar de slang naar je snorkel op kan.
Iets wat jouw oliebadfilter niet heeft.
Daar zou ik eerst naar zoeken.
john straatman

Beste Aad,

Goed plan. Past een 200 tdi filter meteen, of moet ik hem pas maken, want dat opent natuurlijk perspectieven naar vele soorten filters met zijaansluiting?

Dank,

John
john straatman

Even kijken doet ook wonderen, ik moet dus een filter hebben die ik in de bestaande luchtslang kan proppen, met een nieuwe luchtslang als invoer, die naar boven gaat. Moet ik eventueel rekening houden met de cilinderinhoud van de auto waar ik het filter uit sloop, in verband met het aangezogen volume, of zijn alle filters (ook die van een R5 of Peugeot 205 bij wijze van spreken) voldoende?

Dank,

John
AadG

Bericht door AadG »

ik zou effe kijken welke diameter de slang is en zeker niet dunner gaan.
Anders krijgt je jongen ademnood
Voordeel van een 200 of 300 is dat die al groter zijn.
arjan wilbie

Bericht door arjan wilbie »

ik heb er 1 zelf gemaakt uit diverse slangen + bochten uit diverse merken,
en het filter is er een uit een mazda 323 diesel.
rolbar , de mijne staat op de bak, en de bakrand is van staal.
hij heeft al 2x omrollen overleeft, en geen zichtbare schade op de bak waar de beugel opstaat.
ik zal kijken als er interesse is om wat foto's te maken, of als je in de buurt van heemskerk of cruquius zit is het ook te bezichtigen, of na te meten.
groeten a.wilbie
john straatman

Beste Arjan,

Kom jij naar de prikkersdag?

Groet,

John

[home.planet.nl]
Plaats reactie