motorwissel; 2.5 n/a>200Tdi.> uitlaatspruitstuk
motorwissel; 2.5 n/a>200Tdi.> uitlaatspruitstuk
Misschien is het jullie al opgevallen aan de advertenties op paginamarkt,de wissel gaat binnenkort (april) plaatsvinden. ik heb een disco gekocht waar ik de 200 Tdi uitsleutel.
Nu moeten er een paar aanpassingen gebeuren. De meeste zijn mij bekend. Zowel Jorrit als Anton hebben (gaan) mij van allerlei adviezen voorzien. 1 ding heb ik nog een vraag over, nml. Het bekende turbopositieprobleem (6*ww). Jorrit heeft een pattent met een saab bochtje, maar zou het vervangen van het uitlaatspruitstuk voor een defenderuitvoering de oplossing zijn? Paddock heeft ze voor zo'n 58 pond. (ex. verzendkosten)
O.ja, er komt dus van alles te koop, een complete disco, een 2.5 n/a blok etc. etc.
Groet, Paul
Nu moeten er een paar aanpassingen gebeuren. De meeste zijn mij bekend. Zowel Jorrit als Anton hebben (gaan) mij van allerlei adviezen voorzien. 1 ding heb ik nog een vraag over, nml. Het bekende turbopositieprobleem (6*ww). Jorrit heeft een pattent met een saab bochtje, maar zou het vervangen van het uitlaatspruitstuk voor een defenderuitvoering de oplossing zijn? Paddock heeft ze voor zo'n 58 pond. (ex. verzendkosten)
O.ja, er komt dus van alles te koop, een complete disco, een 2.5 n/a blok etc. etc.
Groet, Paul
Re: motorwissel; 2.5 n/a>200Tdi.> uitlaatspruitstu
Hoi Paul,
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je in- en uitlaatspruitstuk voor deze prijs kan krijgen zo wel gelijk doen scheelt een hoop werk. Je moet wel eerst uitzoeken of de turbo van de Disco het zelfde is als die van een Defender, anders komt deze er ook nog bij.
Ik heb destijds gekeken en ik was voor beide spruitstukken meer 400 euro kwijt en dan was het naar mijn mening niet meer rendabel.
Succes en als je hulp nodig heb hoor ik het wel.
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
[www.lr-Annabel.fotopic.net]
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je in- en uitlaatspruitstuk voor deze prijs kan krijgen zo wel gelijk doen scheelt een hoop werk. Je moet wel eerst uitzoeken of de turbo van de Disco het zelfde is als die van een Defender, anders komt deze er ook nog bij.
Ik heb destijds gekeken en ik was voor beide spruitstukken meer 400 euro kwijt en dan was het naar mijn mening niet meer rendabel.
Succes en als je hulp nodig heb hoor ik het wel.
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
[www.lr-Annabel.fotopic.net]
Het zou ook craddock kunnen zijn. In het laatste nummer van LRO wordt er mee geadverteerd.
Wederom dank voor je behulpzaamheid.
gr. paul
Wederom dank voor je behulpzaamheid.
gr. paul
Eeeehm, en wat ga je met de oude N/A doen ???
heb heel erg evt. wel interesse...
heb heel erg evt. wel interesse...
Kijk even op paginamarkt.
Paul ik hou me aanbevollen voor een achteras (compleet)
ben weer op drie wielen thuisgekomen vandaag.
Anton
ben weer op drie wielen thuisgekomen vandaag.
Anton
Paul zitten er nog velgen onder die disco? wil ik eventueel graag overnemen...
Cheers bowy
Cheers bowy
Hallo Paul,
wat is de kleur van de disco, ben nog op zoek naar een motorkap....
Dave
wat is de kleur van de disco, ben nog op zoek naar een motorkap....
Dave
Paul,
Ik ben net klaar met de ombouw, 2.5 d naar een 200 tdi uit een disco in een santana.
Ik had ook de zelfde vragen. Ik heb het probleem met de turbo zo opgelost.
Ik heb 2 platen laten maken met gaten die op de uitlaatspruitstuk en de turbo passen van een disco. Daar tussen heb ik een stalen bocht (45 graden deze aangepast) gelast. Daardoor komt de turbo boven het blok uit waar ruimte is.
IK HEB WEL DE TORBO GEDRAAID UITLAAT ZIT NU VOOR. Het turbohuis heb ik verdraaid dan komt de olie inlaat weer boven aan. De hoogte van de turbo is afhankelijk van de nieuwe olieleidingen van een defender die je dan moet gebruiken. Een uitlaat kan je bouwen van stalen bochten of laten maken.
de inlaat voor de turbo heb ik gemaakt van koperbuis 54 mm. Kan je zo kopen met bochten en al.
Het werkt perfect. Tevens heb ik meer moeten oplossen om alles pas te krijgen.
Succes
Ton
Ik ben net klaar met de ombouw, 2.5 d naar een 200 tdi uit een disco in een santana.
Ik had ook de zelfde vragen. Ik heb het probleem met de turbo zo opgelost.
Ik heb 2 platen laten maken met gaten die op de uitlaatspruitstuk en de turbo passen van een disco. Daar tussen heb ik een stalen bocht (45 graden deze aangepast) gelast. Daardoor komt de turbo boven het blok uit waar ruimte is.
IK HEB WEL DE TORBO GEDRAAID UITLAAT ZIT NU VOOR. Het turbohuis heb ik verdraaid dan komt de olie inlaat weer boven aan. De hoogte van de turbo is afhankelijk van de nieuwe olieleidingen van een defender die je dan moet gebruiken. Een uitlaat kan je bouwen van stalen bochten of laten maken.
de inlaat voor de turbo heb ik gemaakt van koperbuis 54 mm. Kan je zo kopen met bochten en al.
Het werkt perfect. Tevens heb ik meer moeten oplossen om alles pas te krijgen.
Succes
Ton
Ton het is dus allemaal gelukt! Goed om te horen, zien we je op de prikkerdag?
Cheers bowy
Cheers bowy
Dank voor jullie info en ik zie jullie graag op de prikkersdag.
Ton hoe kan ik jouw auto herkennen?
Wij hebben een groene stawag met deksel op dak en lier voorop.
Ik wil graag even onder da kap kijken.
gr. Paul
Ton hoe kan ik jouw auto herkennen?
Wij hebben een groene stawag met deksel op dak en lier voorop.
Ik wil graag even onder da kap kijken.
gr. Paul
we spreken elkaar de 20e
gr. Paul
gr. Paul