Hoi,
Ik ben bezig een LT77 5 versnellingsbak (LT230 tussenbak) in mijn Range Rover Classic (body van 1988) aan het bouwen. Hij zit er bijna in, maar op een gegeven moment komt hij tegen de tunnel aan en kan hij niet meer verder terwijl ik nog zo'n 10 cm aan een kant omhoog moet met de steun. Er lag eerst een 4 bak in (LT95). De plaat die op de tunnel is geschroefd heb ik er ook al afgehaald, maar toch past hij niet. Zijn er misschien andere steunen gebruikt bij de LT77? Ik heb namelijk de steunen van de 4 bak gebruikt. De enige oplossing die ik nu zie is een stuk uit de tunnel te slijpen, maar het moet toch anders kunnen. Wie weet raad?
LT 77 inbouwen
Re: LT 77 inbouwen
Noël
Ik ben zelf ook ooit gewisseld van bak van 4 bak naar 5bak lange pook (LT95).
Ik moest inderdaad een stuk uit de tunnelbak slijpen omdat de LT95 hoger is.
Naderhand heb ik een tunnelbak gekocht voor een 5 bak met lange pook. Hier zit een groot aluminium deksel op.
Volgens mij zij de steunen gelijk. Mijn bovenbouw is van 1982 met losse tunnelbak.
Ik weet niet hoe het bij jou is, op een gegeven moment zijn het vaste tunnelbakken geworden.
Als je er een stuk uit moet slijpen zorg dan dat naderhand alles goed geisoleerd wordt want er komt nogal wat geluid door.
succes Peet
Ik ben zelf ook ooit gewisseld van bak van 4 bak naar 5bak lange pook (LT95).
Ik moest inderdaad een stuk uit de tunnelbak slijpen omdat de LT95 hoger is.
Naderhand heb ik een tunnelbak gekocht voor een 5 bak met lange pook. Hier zit een groot aluminium deksel op.
Volgens mij zij de steunen gelijk. Mijn bovenbouw is van 1982 met losse tunnelbak.
Ik weet niet hoe het bij jou is, op een gegeven moment zijn het vaste tunnelbakken geworden.
Als je er een stuk uit moet slijpen zorg dan dat naderhand alles goed geisoleerd wordt want er komt nogal wat geluid door.
succes Peet
Ja, dan denk ik dat ik dezelfde tunnel heb als jij. Ik ga er overmorgen dan maar eens een stuk uit slijpen. Volgens mij moet ook aan de zijkanten iets weg of niet?
Ik wil proberen als ik hem erin heb een plaat te maken die er precies omheen past en deze erop schroeven. Kan ik onder de bekleding van dat schuim doen om het geluid te verminderen? (dat is bu bij de gamma in de aanbieding)
Ik wil proberen als ik hem erin heb een plaat te maken die er precies omheen past en deze erop schroeven. Kan ik onder de bekleding van dat schuim doen om het geluid te verminderen? (dat is bu bij de gamma in de aanbieding)
Ik heb nog een complete tunnelbak van een LT 77 liggen. Inclusief alu deksel en plastic afwerking bovenop. Ook nog bekleding ervan (bruin). Bij mijn weten zitten er aan een LT 77 andere steunen dan aan de LT 95. Moet ik even kijken of ik nog wat heb liggen. Aan het schutbord en de rest van de carrosserie hoef je verder niets te verzagen. Als je geinterresseerd bent in de tunnel kun je bellen 06-10945983.
Mario
Mario