elektra
elektra
Een klein beetje off topic maar.... gaat over een peugeot 205. Alhoewel er ook laro's rondrijden met een peugeot diesel toch:-)?
Maar goed... het volgende doet zich voor. Onlangs de dynamo vervangen omdat deze teveel spanning afgaf (zo'n 16 volt), dus dat probleem opgelost. Gekke is alleen dat nu één van de stadslichten het niet meer doet. Ik dacht eerst lamp kapot maar dat blijkt niet het geval. Ook de zekeringen zijn in orde. Waar kan ik het nog meer zoeken?
Alvast bedankt, Hans
Maar goed... het volgende doet zich voor. Onlangs de dynamo vervangen omdat deze teveel spanning afgaf (zo'n 16 volt), dus dat probleem opgelost. Gekke is alleen dat nu één van de stadslichten het niet meer doet. Ik dacht eerst lamp kapot maar dat blijkt niet het geval. Ook de zekeringen zijn in orde. Waar kan ik het nog meer zoeken?
Alvast bedankt, Hans
Re: elektra
Hans meet eerst even door of ie wel stroom krijgt (voltmeter) zo ja dan is het vaag .... zo nee dan even nieuw draadje trekken van de andere stadslamp makkelijkste oplossing...
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Hmmm... meten is weten! Maar hoe (waar) te meten? Een voltmeter heb ik niet wel een spanningsmeter, is dat ook goed?
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Spannings meter is ook goed, even bij de lichtstekker meten (stadlicht locatie) als er stroom is dan lampje erin en aparte massa even trekken...
Cheers bowy
Cheers bowy
En opgelost! Bleek bij nader inzien toch het lampje te zijn!
Met groet, Hans
Met groet, Hans