Gloeien, gloeien, gloeien

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bulldoglaro

Gloeien, gloeien, gloeien

Bericht door Bulldoglaro »

Gloeien doen ze wel (denk ik) want starten "No problemos" met m'n nieuwe accu van Lasaulec voor een lausie 50 euries.

Echter wil wel nieuwe plaatsen omdat ik denk dat dat nog nooit gebeurd is. Nu hoor ik dat dat er verschillende soorten gloeibougies bestaan. Kan iemand mij adviseren wat het beste is voor mijn scheetje Series III diesel (bjr 80).

Verder heb ik vanaf het begin aangehouden een gloeitijd van ong 15 sec en starten doet ie meteen echter vraag me af of deze tijd normaal is?????

Zijn er bij demonteren en monteren nog dingen waar ik op moet letten ???

Pls advice,

Bij voorbaat dank,

Bulldoglaro
Series III diesel
Arnoud

Re: Gloeien, gloeien, gloeien

Bericht door Arnoud »

Hoi

Pas vervangen als er één naar de k*&te gaat. Dat merk je als voorgloeilampje niet meer brandt (mits standaard geschakeld). Ik zou ze een keer demonteren, goed schoonmaken (met fijne staalborstel) en controleren op (beginnende defecten). Gewoon terugzetten als ze goed zijn.

Groet, Arnoud
Arnoud

Re: Gloeien, gloeien, gloeien

Bericht door Arnoud »

Hoi,

jouw andere vragen: 15 sec is normaal. Bij 10 zou het ook al wel goed moeten gaan. Je kunt modernere (parallel geschakelde) gloeipluggen (ipv spiralen) plaatsen. Setjes zijn te koop, ik heb geen significant voordeel gemerkt en de originele spiralen gloeien prima (en bij jou ook zo begrijp ik). 'Why change a winning team!!? '

Zie overigens ook het archief voor heel veel postings rond het onderwerp 'gloeien'.

Met groet, Arnoud
Plaats reactie