problemen versnellingsbak disco 300
problemen versnellingsbak disco 300
Vanavond ineens de auto boven op de rem en een lawaai onder de auto. Eerst dacht ik dat de remschoen van de handrem was losgeschoten. Na wat onderzoek onderweg kwam ik er achter dat als ik de tussenbak in z'n vrij zette het lawaai over is. Is dit de tussenbak en wat is er nu aan de hand? Volgens mij gaat er een lagerhuis mee rond.Heeft iemand hier vaker mee vandoen gehad en is het een optie om de (tussen)bak te reviseren of kun je beter een bak bij Ter Horst Landrover Recycling halen. De auto heeft een handgeschakelde bak en heeft 200.000 km gelopen, nog nooit iets aan de hand geweest met de bak. De bak kan er volgens mij er ook niet zo veel aan doen, er loopt 70% Van de tijd een 3500 kg schammelwagen achter.
Re: problemen versnellingsbak disco 300
een gereviseerde bak is natuurlijk altijd beter dan een gebruikte 2e hands
er is ook een grote kans dat je huidige bak nog goed op te knappen is
er is ook een grote kans dat je huidige bak nog goed op te knappen is
Maar is mijn konklussie goed en denk je ook dat het de tussenbak is of kan het ook de hoofdbak zijn?
Weet iemand ook wat de kosten zijn van een gereviseerde bak (of reviseren) en wat evt. een normale prijs is van een 2de hands. Tevens zou ik graag wat info over de werkvolgorde van de- en montage van een bak
kun je nog rijden ???
anders probeer "4 laag" in 4 staat je bak prise direct en moet het dus (bijna)altijd doen, als je nu het zelfde lawaai hoort is het dus naar alle waarschijnlijkheid je tussenbak.
als je meer lawaai hoort tussen 1,2 en 3 en 5 dan in 4 is het dus je hoofdbak
anders probeer "4 laag" in 4 staat je bak prise direct en moet het dus (bijna)altijd doen, als je nu het zelfde lawaai hoort is het dus naar alle waarschijnlijkheid je tussenbak.
als je meer lawaai hoort tussen 1,2 en 3 en 5 dan in 4 is het dus je hoofdbak
Ik blijf nog met de vraag over een "normale"prijs zitten en zou nog graag wat tipt krijgen over de in- uit-bouw van de bak en waarop te letten bij de mogelijke aanschaf van een 2de hands bak.
De prijs die vis scheveningen voor een ruilbak vraagt is 1000,- ex btw. De handboeken van Haynes manual beschrijven redelijk goed de ombouw. Kijk anders ook even op de manual site op de landrover pagina.