Lees net op marktplaats dat mijn brave motortje tot racemotor getuned kan worden (van 113 pk naar zo'n 140!!) zie [www.chippoint.com]. Heeft iemand ervaring met chip tunin"? Is dit relatief risicoloos te doen of betekent dit dat de motor binnen no time versleten is en zo? Graag tips!
groet,
Gert-Jan
LR110 trektorro
Tuning 2,5 TDI
Re: Tuning 2,5 TDI
Je garantie vervalt direct. Levensduur is afhankelijk van hoe zwaar je de motor gaat belasten. Als niet de maximum belasting gebruikt, motor goed onderhoudt, netjes warm rijdt, zie ik geen beperking in de levensduur. Bij gewoon gebruik heb je meer koppel, beter verbruik en een rustigere motor. (Deze ervaring heb ik ook bij chiptuning van een Freelander)
Alleen chiptuning wordt door de meeste specialisten bij een TD5 afgeraden. Je kan dan beter ook een grotere intercooler plaatsen. Dit is beter voor de levensduur van je turbo. Ik heb voor ongeveer 1100 euro een set (chip + intercooler) voor mijn 110 TD5 gekocht bij Allard in de UK.
Chiptuning bij een 300 TDI is lastiger, omdat deze geen elektronische brandstofpomp heeft. Gekietelde brandstofpompen zijn vrij prijzig. Met een grotere intercooler en een verbeterde airflow kun je zonder veel moeite richting de 140 PK bij een 300 TDI.
[www.allardturbosport.co.uk]
[www.allisport.com]
Succes met je orientatie
Groet,
Adriaan
Alleen chiptuning wordt door de meeste specialisten bij een TD5 afgeraden. Je kan dan beter ook een grotere intercooler plaatsen. Dit is beter voor de levensduur van je turbo. Ik heb voor ongeveer 1100 euro een set (chip + intercooler) voor mijn 110 TD5 gekocht bij Allard in de UK.
Chiptuning bij een 300 TDI is lastiger, omdat deze geen elektronische brandstofpomp heeft. Gekietelde brandstofpompen zijn vrij prijzig. Met een grotere intercooler en een verbeterde airflow kun je zonder veel moeite richting de 140 PK bij een 300 TDI.
[www.allardturbosport.co.uk]
[www.allisport.com]
Succes met je orientatie
Groet,
Adriaan
Re: Tuning 2,5 TDI
pas maar op met dat bedrijf chippoint.com
toen ik ze belde voor mijn 300 TDI en ik vroeg hoe ze het gingen doen zeiden ze dat ze de boordcomputer gingen aanpassen???????????
probleem is dat er geen boordcomputer is!!!!!!!!!!!!!!!!
conclusie misschien leuk voor een golfje maar van laro's hebben ze geen verstand en dan mogen ze niet aan mijn auto komen
toen ik ze belde voor mijn 300 TDI en ik vroeg hoe ze het gingen doen zeiden ze dat ze de boordcomputer gingen aanpassen???????????
probleem is dat er geen boordcomputer is!!!!!!!!!!!!!!!!
conclusie misschien leuk voor een golfje maar van laro's hebben ze geen verstand en dan mogen ze niet aan mijn auto komen
Re: Tuning 2,5 TDI
Gert-jan,
is het een TD5 of een TDI ???
TD5's zijn eenvoudig te chiptunen,
Bij TDI's is dit niet mogelijk, maar hier kun je eenvoudig resultaat boeken door de pomp en de turbo wat "op te draaien"
is het een TD5 of een TDI ???
TD5's zijn eenvoudig te chiptunen,
Bij TDI's is dit niet mogelijk, maar hier kun je eenvoudig resultaat boeken door de pomp en de turbo wat "op te draaien"
Re: Tuning 2,5 TDI
Wat hier wordt gezegd klopt helemaal. Bij de 113 pk sterke Tdi motor is de enigste mogelijkheid het aanpassen van de turbodruk, timing en de pomp. Dit doen we al jaren en dat geldt ook voor de 300 Tdi met de 113 pk motor. Bij de 300 Tdi met de 122 pk sterke Td5 motor gaan we anders te werk en wel door middel van chiptuning. CHIPPOINT Tuning Solutions houdt zich bezig met het tunen van benzinemotoren, turbobenzinemotoren en turbodieselmotoren door middel van TD-tuning (lekkere vieze handen!), chiptuning, OBD-tuning en sinds 2004 ook serial tuning. LandRovers en RangeRovers hebben we hier het hele jaar over de vloer en tunen we naar grote tevredenheid van de eigenaars!!! Voor meer info over Land Rover en Range Rover tuning bel rechtstreeks CHIPPOINT: 077- 462 08 95.