vraag: maat krukasbout 2.25?
vraag: maat krukasbout 2.25?
Prikkers,
Over twee weken ga ik aan de slag om de motor uit te bouwen om te gaan reviseren. Jo heeft er heel wat over geschreven en ik bereid me voor op het verwijderen van de voorste krukasbout, oftewel de 'starter dog'. Wat voor sleutelwijdte heeft die bout? Denken jullie dat een electrische slagmoersleutel de klus kan klaren?
Dank alvast,
Arnoud
Over twee weken ga ik aan de slag om de motor uit te bouwen om te gaan reviseren. Jo heeft er heel wat over geschreven en ik bereid me voor op het verwijderen van de voorste krukasbout, oftewel de 'starter dog'. Wat voor sleutelwijdte heeft die bout? Denken jullie dat een electrische slagmoersleutel de klus kan klaren?
Dank alvast,
Arnoud
Re: vraag: maat krukasbout 2.25?
Ik heb onlangs dat ding losgehaald om een dubbele poelie te zetten.
Is maat 41. Ik heb met een grote bahco het spul losgekregen.
Bahco of sleutel goed er op en 1 tikje met de start motor en was los.
Wel weer met loctite bevestigen.
Is maat 41. Ik heb met een grote bahco het spul losgekregen.
Bahco of sleutel goed er op en 1 tikje met de start motor en was los.
Wel weer met loctite bevestigen.
Ok,
thanks. dat wou ik weten!
Arnoud
thanks. dat wou ik weten!
Arnoud
Hoi
Ik denk dat je hem beter los kan krijgen met een grote hefboom dan met een elektrische slagmoersleutel (tenzij je een hele goede hebt)
groet Frank
Ik denk dat je hem beter los kan krijgen met een grote hefboom dan met een elektrische slagmoersleutel (tenzij je een hele goede hebt)
groet Frank
en ik ben er naar een vrachtwagen gagage geweest. Even los maken en weer vast met tape en naar huis er mee, dan is ie nog met een 42 (ik heb een steeksleutel) goed los te halen. Hoefde wel maar 1km te rijden
jo
jo
Ik heb trouwens een dop 44 liggen, in groningen mag je wel lenen
een 44 is toch te groot een uitgevijlde 40 of een 41(= net te groot) zijn het beste
jo
jo
Hoi
2mm te groot moet geen probleem zijn is een dop. Is voor een eend en die bout heb ik ook wel met 46 losgekregen. een dop heeft zoveel grip op een bout dat je daar geen probleem mee hebt, is vergelijkbaar met 0.5mm speling bij dop 10
2mm te groot moet geen probleem zijn is een dop. Is voor een eend en die bout heb ik ook wel met 46 losgekregen. een dop heeft zoveel grip op een bout dat je daar geen probleem mee hebt, is vergelijkbaar met 0.5mm speling bij dop 10
>1 tikje met de start motor en was los
Die truc werkt inderdaad heel goed, maar zorg wel dat de motor niet daadwerkelijk start...
Hermen
Die truc werkt inderdaad heel goed, maar zorg wel dat de motor niet daadwerkelijk start...
Hermen