Landrover Discovery 200 TDi 1990

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco

Landrover Discovery 200 TDi 1990

Bericht door Marco »

L.S.,

Ik denk er aan om een Landrover Discovery 200 TDi uit 1990 te kopen. Nu zei een vriend van me dat de eerste Discovery een onbetrouwbare auto was gebleken. Is er iemand die hier meer over kan zeggen of testresultaten heeft?

Groet,
Marco
Ard

Re: Landrover Discovery 200 TDi 1990

Bericht door Ard »

Ik denk dat dat een broodje aap verhaal is. Een Discovery is over het algemeen net zo (on)betrouwbaar als elke andere Land Rover. Alles staat of valt met het onderhoud.
Han

Bericht door Han »

check de plaat die boven de brandstof tank gemonteerd is aan de binnen zijde(in de auto) deze is nogal roest gevoelig en zal veel verklappen betreffende de rest van de auto, tenminste van de carroserie.

Succes,

Han
"Lizzie" disco 300tdi automaat
martin

Bericht door martin »

Hallo,

Nou ik denk dat dat een goede vriend is, geloof hem maar.
Ik was ooit van plan om er een aan te schaffen en goede bekenden van me (garagehouders) adviseerden me om het niet te doen.
Als ik hoor welke ellende je over je zelf kunt afroepen!!!!
Bedenk je je wel drie maal.
Mijn vader zegt altijd koop toch gewoon een cor****la
Heb ik niet!!! hoor mijn lightweight is fantastisch en daar kun je tenminste nog zelf aan sleutelen.
Succes met je beslissing
Aad G

Bericht door Aad G »

Een 200 Tdi en de 300 Tdi zijn blokken waar je zelf best nog wat aan kan doen.
Is iets geavanceerder als een serie maar levert dan ook bijna het dubbele vermogen.
Pas bij de Td 5 en motoren met motormanagement wordt het tricky.
Verder niks ten nadele van deze blokken want het loopt als een zonnetje.

Vraag je zelf ook eens af hoever je wilt gaan met eigen reparatie.
Ik ben best handig maar zodra ik bij kleppen kom en distributiesnaren ga ik naar een garage of iemand die er echt kaas van heeft gegeten.

Tja dat zo`n ding geld kost is duidelijk maar het blijft een genot om in te rijden.
dave

Bericht door dave »

mee eens, een disco 200 tdi is goed zelf te doen, heb nu zowat alles al onder handen gehad, motor eruit versnellingsbak gewisseld. en voor de rest het kleine sleutelwerk, lagertjes vervangen difje vervangen....... appeltje eitje....

tis net lego!

dave
Roald

Bericht door Roald »

mijn DI van '91 is nu 320.000 oud en doet het nog steeds

roald
Plaats reactie