Ik prik al een jaar een beetje mee op de achtergrond. Ik ben best wel besmet met de Laro virus. Ik heb alleen nog geen Laro.
Ik zie een Laro als een droom auto. Vooral de defender.
Nu was er begin januari een oproep op tv (SBS6) voor een nieuwe tv programma.
De occasionshow.
Mijn vrouw zei toen als jij nou eens reageert dan heb je kans dat je eerder een defender kan kopen.
Zo gezegd zo gedaan (zo gaat dat bij ons).

Ik een mail schrijven naar de programmamakers. Een leuk verhaal over op vakantie met mijn VW camper en niet kunnen komen waar het net iets leuker en ruiger was. Hoe we een Defender met hefdak tegen kwamen en allebei verliefd werden.
Hoe we in Afrika met een Nissan een fantasties vakantie hadden maar het geweldig vonden dat we naast 2 laro's konden staan met 50 jaar leeftijd verschil en dat ze nauwelijks veranderd waren. Hoe er een leuke Land Rover gemeenschap is waar mensen nog aardig voor elkaar zijn, je uitnodigen om mee te rijden zonder je te kennen, om 4x4 rijervaring op te komen doen.
Afijn het was een leuk verhaal.
Een week later werd ik gebeld door SBS6. Goh wat een bijzonder droom auto heb jij. Vertel eens iets meer. Ik iets meer verteld. Een week later word ik gebeld. Of ze langs kunnen komen om proef opnames te maken.
Ook dat ging goed.
Ik zag het helemaal zitten ik zou met hulp van SBS 3 wagens uit zoeken een proefrit maken en dan een keuze maken. De 2 wagens die ik uit zou kiezen worden dan van top tot teen gekeurd. Met de resultaten van zo'n keuring had ik een onderhandelingspositie Ik zou dan kunnen afdingen enz.
Ik zag het helemaal zitten.
Prikkers mobiliseren voor een opname 4x4 rijden.
Flink afkunnen dingen omdat een verkopend partij (garage) landelijk tv reclame krijgt als ze mij een goede wagen verkopen.
Wordt ik pas geleden door de programmamakers gebeld.
Ik heel gespannen.....Het gaat gebeuren....
"We willen u op de reserve lijst plaatsen".
Aaaaghhh#%%%$$# Verdorie
Wat blijkt. Het is de bedoeling dat ze mensen helpen een auto van max 4500 euri te kopen. (Daar koop je nog net een leuke laro voor). Ze vonden mijn verhaal en motivatie hartstikke leuk maar ze dachten dat ik het alleen zou redden om mijn droom auto te kopen en wensten mij veel succes.
Ik het best jammer dat het niet door gaat. Normaal ben ik de gene die nooit op de foto wil of gefilmd worden maar dit had ik leuk gevonden.
Ik verwacht niet dat ik nog gebeld wordt.. maar wie weet...
Ik ben dus nog steeds zoekend.
Wat is nu mijn droom auto. Een Landrover camper.
Ik wil ermee op reis kunnen en erin kunnen slapen dus het zal een 110 (109) worden. Heeft ie no geen hefdak dan komt dat later wel. (Ik heb geen ruimte om te sleutelen dus een mate van betrouwbaarheid is wel gewenst)
Grijs of geel kenteken maakt zowat niets meer uit.
Ik wil ook af en toe off road kunnen gaan spelen.
Mijn vehaal is langer dan mijn bedoeling was maar... So be it
Ik sta open voor suggesties of aanbevelingen mbt wagens die te koop zijn.
Budget noem ik niet maar ik heb ook nog een Seat Cordoba (grijs kenteken) die mogelijk plaats moet maken voor mijn droom auto. Als ik mijn auto in kan ruilen heb ik meer budget!!
Groet
Ian