Help!!! Lucht in de leiding
Help!!! Lucht in de leiding
Is er iemand die mij kan helpen ik begin al aardig radeloos te worden, het begind met dat binnen 24 uur alle twee mijn auto's het begeven, bij de Xant gelukkig alleen de dynamo, maar bij Annabel, zie ik lucht in het stukje doorzichtigslang wat op de retourleiding, hoe dit er komt geen idee. Ik heb het brandstoffilter al vervangen, maar het word er nog niet beter op. Ze draaid goed stationair, maar als k dan gas geef loopt het toerental iets op om vervolgens terug te zakken, als ik dan vol gas blijf geven blijft ze stationair (misschien iets lager) draaien.
Ze rookt niet bijzonder ofzo.
Ik heb de uitgaande leiding van de dieselopvoerpomp los gehaald en wat mij hier bij opvalt is dat als ik brandstof op pomp tot het randje van de wartel het vrijwel gelijk weer terug zakt is dit normaal of kan dit duiden op een defecte opvoer pomp?
Alvast bedankt!!
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Ze rookt niet bijzonder ofzo.
Ik heb de uitgaande leiding van de dieselopvoerpomp los gehaald en wat mij hier bij opvalt is dat als ik brandstof op pomp tot het randje van de wartel het vrijwel gelijk weer terug zakt is dit normaal of kan dit duiden op een defecte opvoer pomp?
Alvast bedankt!!
[www.lr-Annabel.nl]
Re: Help!!! Lucht in de leiding
Hoi Jorrit,
Er zit ergens een gat in de leiding denk ik.
Kijk of er ook ergens slijtage plekken te vinden zijn, of plekken waar veel brandstof is te zien.
succes
Je komt me vanavond zeker niet helpen he
gr Eric
Er zit ergens een gat in de leiding denk ik.
Kijk of er ook ergens slijtage plekken te vinden zijn, of plekken waar veel brandstof is te zien.
succes
Je komt me vanavond zeker niet helpen he

gr Eric
He Jorrit,
Vloeistof zou niet terug mogen zakken, in de in-/uitlaat v.d. pomp zit een terugslagklep. (denk maar aan luchtbedpomp).
Leiding nalopen help zeker, kijk ook even je bezinkfilter na (in wielkast links achter).
Gr.
Marc
Vloeistof zou niet terug mogen zakken, in de in-/uitlaat v.d. pomp zit een terugslagklep. (denk maar aan luchtbedpomp).
Leiding nalopen help zeker, kijk ook even je bezinkfilter na (in wielkast links achter).
Gr.
Marc
Ik heb helaas geen bezinkfilter, de leidingen heb ik allemaal al langs gelopen maar niets te zien ook geen natte plekken ergens in de buurt van de brandstofleiding of iets in de olie van de motor ruik ik ook geen diesel lucht dus volgens mij is het ook niet het membraam van de opvoerpomp.
Kent niemand het verschijnsel van het inhouden? Ik heb het een keer eerder gehad maar toen ging het van zelf weg en heb ik het daar bij gelaten.
[www.lr-Annabel.nl]
Kent niemand het verschijnsel van het inhouden? Ik heb het een keer eerder gehad maar toen ging het van zelf weg en heb ik het daar bij gelaten.
[www.lr-Annabel.nl]
ik bedoel ook niet het membraan in v.d pomp maar de terugslagklepjes in in- en uitlaat, zitten in de bochtjes in het deksel van het huis.
Gr.
Marc
Gr.
Marc
Misschien blijft de stopmagneet (stopsolinoid) wel hangen.
anton
anton
Ik verdenk de opvoer pomp. brandstof moet in principe niet terug kunnen lopen, dus waarschijnlijk iets stuk.
Heb er eens 1 gehad die het blok in lekte, das ook fijn, brandstof in je olie maar niet in je inspuitpomp en aan de buitenkant niets aan te zien. (tot je een keer de olie peilt en hij ineens wel erg vol is, ben hier waarschijnlijk goed weggekomen juist omdat hij voor geen meter meer liep en dit dus niet te lang heeft geduurd)
Geeft de pomp nog wel voldoende druk?
Succes, Wilberth
(PS heb me ook eens ooit helemaal de pleuris gezocht naar zoiets, toen bleek in de tank een kiezeltje voor de uitstroom opening te liggen dat net genoeg door liet om stationair te draaien, maar beslist niet genoeg om iets van vermogen te kunnen maken. maar dit was bij een tractor waar de diesel onder invloed van de zwaartekracht zijn weg naar de pomp moest zien te vinden. symptomen lijken er wel wat op, dus een nagenoeg dicht geknepen leiding kan waarschijnlijk ook dit soort problemen geven.)
Heb er eens 1 gehad die het blok in lekte, das ook fijn, brandstof in je olie maar niet in je inspuitpomp en aan de buitenkant niets aan te zien. (tot je een keer de olie peilt en hij ineens wel erg vol is, ben hier waarschijnlijk goed weggekomen juist omdat hij voor geen meter meer liep en dit dus niet te lang heeft geduurd)
Geeft de pomp nog wel voldoende druk?
Succes, Wilberth
(PS heb me ook eens ooit helemaal de pleuris gezocht naar zoiets, toen bleek in de tank een kiezeltje voor de uitstroom opening te liggen dat net genoeg door liet om stationair te draaien, maar beslist niet genoeg om iets van vermogen te kunnen maken. maar dit was bij een tractor waar de diesel onder invloed van de zwaartekracht zijn weg naar de pomp moest zien te vinden. symptomen lijken er wel wat op, dus een nagenoeg dicht geknepen leiding kan waarschijnlijk ook dit soort problemen geven.)
Filter verstopt? Als het vacuum voor de opvoerpomp groot genoeg wordt, wordt de diesel zelfs door je terugslagkleppen teruggezogen.
Groet, Jan F.
"The Real 90"
Groet, Jan F.
"The Real 90"