OFF-TOPIC ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
robb

OFF-TOPIC ??

Bericht door robb »

Ik hoorde vandeweek volgens mij op het nieuws dat de caravans en aanhangwagens sinds jan of feb dit jaar voorzien moeten zijn van een mistlamp én zijverlichting, weet iemand hier iets meer van ??????
Ik heb het bericht helaas niet goed kunnen horen tijdens het rijden.
JRK

Re: OFF-TOPIC ??

Bericht door JRK »

www.anwb.nl

Adios, JR
Marc (A)

Bericht door Marc (A) »

Ik las gisteren hetzelfde in de krant. Onderstaand bericht komt van de site van de ANWB:

03-02-2005
De ANWB heeft het bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie gevraagd de mistlampverplichting voor caravans, vouw- en aanhangwagens pas vanaf medio 2006 verplicht te stellen. De nieuwe wetgeving geldt sinds 1 januari, maar veel aanhangers zijn hiermee nog niet toegerust door een te gebrekkige voorlichting.
Aan de verplichting is door de overheid nauwelijks ruchtbaarheid gegeven, schrijft de ANWB aan het OM. Zowel de branche als de naar schatting 250.000 eigenaren weten hierdoor niets van de bepaling. De bezitters riskeren nu een boete van maximaal negentig euro.

Voldoende tijd
De ANWB vraagt het OM om de bepaling op te schorten tot zeker 1 juli 2006 en bij voorkeur zelfs tot eind december 2006. De kwart miljoen eigenaren moeten voldoende tijd krijgen om de aanhanger te voorzien van nieuwe bekabeling, stoppendozen en stekkers. 'Wij hebben grote twijfels of een en ander voor het vakantieseizoen door garages kan worden ondervangen', aldus de ANWB.

Om een voorzet te geven en te helpen in de communicatie heeft het caravanblad van de ANWB, de Kampeer- & Caravankampioen, een uitgebreide handleiding op de site gezet. Deze is te bereiken via: www.kck-online.nl
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Maar oom agent, ik heb helemaal geen mistlamp op mijn auto (s)
Wim

Bericht door Wim »

Vanaf welke lijftijd is een mistlamp verplicht. Ik heb een RR uit 76 en geen mistlamp.
Kan er wel een mijn paardentrailer monteren maar waar moet ik die dan op aansluiten?

Wim
Aad G

Bericht door Aad G »

Touwtje naar achteren trekken en een schakelaar monteren (met een lampje erin)
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Niet in de mist rijden??

Cheers Bowy
Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73

Bericht door Frank RR V8 2cv6, merc 220D 73 »

Ik weet dat ik op mijn eend uit 85 geen mistlamp heb en dat dat geen probleem is bij de apk.

groet Frank
Frans

Bericht door Frans »

Dit staat o.a op de site van de ANWB
<b>Op auto’s met een registratie van voor 31 december 1997 is de mistlamp echter nog niet wettelijk verplicht. Zit het ding er op, dan moet alles werken. Zo niet, dan kan ook die op de aanhanger niet worden aangesloten.</b>

Frans Bonnes
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

van de bovag news mail

BOVAG wil uitstel mistachterlicht voor aanhangers
BOVAG staat achter het verzoek van de ANWB aan het Openbaar Ministerie om voorlopig geen bekeuringen uit te delen voor het ontbreken van een mistachterlicht op aanhangwagens.

Dat meldt Hans Louwers, secretaris van de afdeling Aanhangwagenbedrijven (AW en Afdeling Mobiele Recreatie (AMR). Deze lampen zijn sinds 1 januari verplicht voor alle aanhangers en caravans onder de 750 kg, ongeacht leeftijd. ‘Het gros van alle aanhangers beschikt niet over een mistachterlicht, omdat het niet verplicht was’, legt Louwers uit. ‘Het is nu niet reëel te verwachten dat ruim 250.000 aanhangwagens van de een op de andere dag van extra verlichting zijn voorzien.’ De secretaris heeft wel begrip voor de nieuwe wet, omdat het volgens hem de verkeersveiligheid bevordert. ‘Maar je moet mensen de kans geven om aan de nieuwe eisen te voldoen.’ Louwers is nog in overleg met de ANWB over een eventueel op te zetten campagne om zowel particulieren als aanhangwagenbedrijven op de nieuwe wet te wijzen. Overigens zijn er de eerste maand van 2005 nog geen bekeuringen uitgedeeld, omdat die wordt beschouwd als overgangsperiode.
Het Openbaar Ministerie laat weten zich te beraden over het verzoek. ‘We nemen het verzoek serieus’, meldt een woordvoerder. ‘Wel vinden we het spijtig dat de ANWB dit via de media communiceert. Blijkbaar is tegenwoordig normaal dat we via de kranten met elkaar praten.’
Aad G

Bericht door Aad G »

voetje op de rem houden ?
Erwin ter Riet 110TD

Bericht door Erwin ter Riet 110TD »

12 volt lampjes in een 24 volt circuitje.... ?
Arie SIII88Ducktarie

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Heb daar dit jaar geen last van

Hij/Zij blijft dit jaar lekker in de stalling staan.

Grtz,
Arie
Iris

Bericht door Iris »

He Robb
Jij zit ook overal he
Kijk ff bij LRCH

BUMPERTJE

Iris
Nipper the red 90
Bart

Bericht door Bart »

Gewoon 5Watt achterlichtje vervangen door 1 van 21 Watt...
Alleen als het mistig is, natuurlijk. Anders begint "de pet" daar weer over te zeiken!

Bart.
Plaats reactie