Pagina 1 van 1

Okay, laatste vraag voor vandaag: Waarom 3 ontluchtingsaansluiti

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:00
door D&G
Ik ga een nieuwe tank monteren onder de 109". Er zat een zelfbouw 30 lt tankje onder dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

De tank heeft een voor en achterkant met in het midden een verlaagd stuk. Aan de bovenkant zitten 3 aansluitingen waarvan er 1 voor de ontluchting is. Wat moet ik met de andere 2 doen. Deze zitten dus aan weerszijde van het verlaagde gedeelte.

Moet ik deze met elkaar verbinden (lijkt zo op een plaatje in het Haynes boek) of moet ik ze afsluiten?

Bedankt maar weer

Gerard

Re: Okay, laatste vraag voor vandaag: Waarom 3 ontluchtingsaansl

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:14
door bas88pickup
NIET AANKOMEN!!!!!!!!!!!!!

DAN GEBEURT ER WAT ERGS!!!!!!!!!!








Geintje, Gerard, volgens de onderdelen bijbel moeten ze aanelkaar.

Gr, Bas

bewerking

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:16
door bas88pickup
Deze ontluchting zit er zodat je de tank volledig kunt vullen zonder dat er een luchtbel blijft zitten in een van de twee compartimenten.

Gr, Bas

Re: Okay, laatste vraag voor vandaag: Waarom 3 ontluchtingsaansl

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:19
door Dennis101
Kom op Gerard, even goed kijken.
Wat zou er gebeuren als je gaat tanken de de twee aansluitingen zijn afgesloten?
Kleine aanwijzing : hoeveel denk je dat er in de tank past met de aansluitingen afgedopt en hoeveel als je de aansluitingen via een slang of pijp met elkaar doorverbind.

Dennis B.

Re: Okay, laatste vraag voor vandaag: Waarom 3 ontluchtingsaansl

Geplaatst: zo 15 mar 2009, 23:33
door D&G
In principe zijn het twee communicerende vaten met 1 ontluchting maar door de zeer grote verbinding zal het niveau wel gelijk worden bij tanken. Dacht ik..... ;-)

Ik zal er een slang tussen hengsten

Gerard, die zich afvraagt waarom de tank niet op alle bestaande gaten past

Re: Okay, laatste vraag voor vandaag: Waarom 3 ontluchtingsaansl

Geplaatst: ma 16 mar 2009, 10:15
door Rickske
gheghe, toen ik mn laro kocht bleek de slang die hier tussen moet rot.. Alleen wist ik toen nog niet dat dat die slang was. Met de eerste keer tanken lag er ineens een grote plas diesel onder.. Pas na de derde keer goed zoeken bleek dat mn tank niet rot was (gelukkig) maar t slangetje van de communicerende gaten. Bij een bedrijf in slangen in Haaksebergen een stukje opgehaald voor iets van n tientje.

Heb je een aftermarket tank gekocht dat de gaten niet passen??

Succes met de inbouw!

Rickske