Heb ik weer....
Geplaatst: vr 03 sep 2004, 15:07
Rij ik gisteren van Lochem naar Zwolle om de verjaardag van mijn vader te vieren, ben ik net voor Holten, maakt de motor ineens een klappend geluid.
Auto aan de kant klep los en in mijn zeer schone motorruimte (motor net 3 mnd. geleden gereviseerd) was alles zwart van de olie.
Wat blijkt slang van olie koeler gebarsten, deze slang was bij de revisie ook vervangen en de verkoper had mij verzekerd dat ie geschikt was voor olie.
Dus niet.......
Slang doorgelust (koeler uitgeschakeld) en 4 liter olie bijgevuld.
Doorgereden maar motor maakte met een zekere regelmaat een klapperend geluid, vooral aan het eind van een versnelling. In Raalte nieuwe slang gehaald, olie bestendig tot 120°C., en gemonteerd.
Ik zou van Zwolle met bij broer meerijden naar Kalenberg (OV) maar die was al door, "ik maak dat even en kom er dan wel achteraan...."
Ik ben tot Nieuwleusen gekomen en toe werd het lawaai me te erg, broer gebeld die me is komen halen, verjaardag gevierd, en 's-avonds weer terug naar Deventer.
Toch maar voorzichtig aan proberen bij Zwole werd het lawaai me te erg en heeft mijn broer me met zijn H*nd* CRV terug gesleept naar Deventer.
Boel vannacht toch maar losgegooid, tuimelaars en klepstoters OK, carpan los, ziet er allemaal redelijk uit, of toch niet....
Onderin carterpan een heleboel gruis, koper, metaal, etc...
Wat blijkt maar voorste drijfstang lagerschalen zijn er niet meer, zat alleen nog wat blik tussen.
Voor de rest lijkt het allemaal mee te vallen, andere drijfstang lager zijn ok, 1 krukas lager losgehaald en lijkt ook ok.
Vandaag nieuwe schalen besteld, vanavond rest bekijken en alles schoonmaken, en morgen weer monteren.
Kan ik zondag toch nog de SSTT rijden, hoop ik.
Dat wou ik even kwijt.
Marc van Aperen
Auto aan de kant klep los en in mijn zeer schone motorruimte (motor net 3 mnd. geleden gereviseerd) was alles zwart van de olie.
Wat blijkt slang van olie koeler gebarsten, deze slang was bij de revisie ook vervangen en de verkoper had mij verzekerd dat ie geschikt was voor olie.
Dus niet.......
Slang doorgelust (koeler uitgeschakeld) en 4 liter olie bijgevuld.
Doorgereden maar motor maakte met een zekere regelmaat een klapperend geluid, vooral aan het eind van een versnelling. In Raalte nieuwe slang gehaald, olie bestendig tot 120°C., en gemonteerd.
Ik zou van Zwolle met bij broer meerijden naar Kalenberg (OV) maar die was al door, "ik maak dat even en kom er dan wel achteraan...."
Ik ben tot Nieuwleusen gekomen en toe werd het lawaai me te erg, broer gebeld die me is komen halen, verjaardag gevierd, en 's-avonds weer terug naar Deventer.
Toch maar voorzichtig aan proberen bij Zwole werd het lawaai me te erg en heeft mijn broer me met zijn H*nd* CRV terug gesleept naar Deventer.
Boel vannacht toch maar losgegooid, tuimelaars en klepstoters OK, carpan los, ziet er allemaal redelijk uit, of toch niet....
Onderin carterpan een heleboel gruis, koper, metaal, etc...
Wat blijkt maar voorste drijfstang lagerschalen zijn er niet meer, zat alleen nog wat blik tussen.
Voor de rest lijkt het allemaal mee te vallen, andere drijfstang lager zijn ok, 1 krukas lager losgehaald en lijkt ook ok.
Vandaag nieuwe schalen besteld, vanavond rest bekijken en alles schoonmaken, en morgen weer monteren.
Kan ik zondag toch nog de SSTT rijden, hoop ik.
Dat wou ik even kwijt.
Marc van Aperen