Pagina 1 van 1

start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 22:27
door Henry RRC 1986
Ik heb sinds zaterdag een lastig start probleem met mijn RRC.

Op geheel willekeurige momenten wanneer ik mijn range rover (die ik overigens pas 2 weken heb) wil starten, valt de complete spanning weg. Bij het omdraaien van de sleutel stopt zelfs het klokje dat de tijd aan moet duiden.

Het is nu een aantal keer gebeurt, en dan na een halve minuut (met wat prutsen aan schakelaars, radio, richtingaanwijzer en dergelijke) en af en toe weer proberen, doet hij het ineens weer.

Is dit een vaker voorkomend probleem, of moet ik gewoon zoeken naar kortsluitingen of slechte verbindingen. Ik heb namelijk nog weinig ervaring met deze auto.

Groeten,

Henry

Re: start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 22:42
door Yuri 90TDI
He die Henry,

eerst een waarschuwing. bekijk eerst de verdachte plek goed (kap er af oid) want bij de wat oudere LandRover waren ze niet echt scheutig met zekeringen en je zal niet de eerste zijn die een dashboard of hele wagen in vlammen op ziet gaan.
vooral het feit dat ALLES er me stopt is wel erg "spannend". volgens mij zou zo'n klokje nl altijd constante +12Vdc moeten krijgen.

maar misschien is het wel iets heel onschuldigs zoals en lam stekkertje. maar ook zo'n slap stekkertjes kan zo maar eens los schieten en meer ellende veroorzaken.

dit weekend sleutelen? kom ik misschien wel ff langs en kijken we er samen eens naar

grtz,

Yuir 90TDI

Re: start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 22:58
door ex-fietser
Dat wordt zoeken naar slechte verbindingen. Maar je kunt beginnen met alle zekeringen er even uit te halen, ze schoon te maken, ook de contacten waar ze inzitten schoonmaken. Dat schoonmaken kun je doen met een contactspray of vloeistof. Daarna droogmaken en alle contactlippen insmeren met vaseline en de zekeringen weer terugplaatsen. Grote kans dat je probleem daarmee is opgelost. Zoniet dan moet je verder zoeken naar een slecht contact. Ikzelf ben een series rijder dus weet niet hoe het bij een range zit, maar bij sommige moderne wagens zit er ook ergens een hele grote hoofdzekering. Daar kun je ook naar kijken. Maak ook de accuklemmen schoon en smeer ze in met vaseline. Plaats daarna de klemmen terug.
Als in je dash alles uit blijft vallen kun je even kijken of er ergens een centraal massapunt zit waar alle massa aansluitingen van het dash op zitten. Do hierbij ook dezelfde schoonmaak actie.

Gebruik wel zuurvrije vaseline en je hoeft niet bang te zijn dat de vaseline het contact moeilijker maakt. De veerkracht van de contacten is meer dan voldoende om de vaseline weg te drukken. Alles waar nog wel vaseline zit (Dat is dus de hele rest van de contactklem) is dan niet blootgesteld aan zuurstof en gaat ook niet oxideren en het oxidatie proces kan dan ook niet tussen de contacten kruipen en in de toekomst problemen veroorzaken.

Arnold.

Re: start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 23:01
door jack van dijk
henry, ik heb dit probleem ook gehad met mn Range rover. Bij mij was het de massa kabel die niet goed contact maakte en ook de plus draad naar het schutbord maakte geen goed contact. Succes

mvg
jack van dijk

Re: start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 23:26
door RoLandrover
Lijkt inderdaad verdacht veel op een probleem met de massakabels.

loshalen schoonmaken. piece of cookie

je vind ze tussen accu, blok, body en motor.

grtn

RoLandRover

Re: start probleem RRC

Geplaatst: do 23 apr 2009, 23:26
door Hans
Contactslot defect!?

Re: start probleem RRC

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 15:39
door Henry RRC 1986
Erg bedankt voor alle reacties. Ik ben positief verrast hoe vlug de reacties binnen kwamen.

Ze zijn erg bruikbaar. Ik ga komend weekeind een en ander eens nakijken.

Groeten,

Henry