rvs uitlaat
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 22:28
Hallo allemaal, na veel wikken en wegen besloten een rvs uitlaat bij double s in engeland te bestellen.
Wat schetst mijn verbazing, de uitlaat diameter is maar 54 mm inplaats van de gevraagde 60 mm, ook is het pijp materiaal magnetisch [ mijn boeren verstand zegt dat dit dan geen rvs is] maar wat ik het allerergst vind is dat de bochten nauwer worden dan het begin van de pijp, de bocht over de achteras heen gaat van 54 naar 42 mm.
Ook de ander bochten vertonen dit probleem, alleen in mindere mate.
Had dit van een gespecialiceerd uitlaat bedrijf niet verwacht.
Heb ook direct gereclameerd, maar de dame in kwestie is tot aan het eind van de maand op vacantie, lekker is dat.
Ik ben gewoon bang dat de motor ademhaling minder word door bij iedere bocht een vernauwing te krijgen [ ik weet dat van de buiten diameter de pijp dikte af moet, maar de 60 mm van land rover is niet gelijk aan de rvs 54 mm met een wanddikte van 1,5 mm].
Wat denk jullie hier van?
Mvrgr, Branko
Die bij de opbouw van de 130 steeds 3 stappen vooruit doet gevolgd door 2 stappen achteruit.
Wat schetst mijn verbazing, de uitlaat diameter is maar 54 mm inplaats van de gevraagde 60 mm, ook is het pijp materiaal magnetisch [ mijn boeren verstand zegt dat dit dan geen rvs is] maar wat ik het allerergst vind is dat de bochten nauwer worden dan het begin van de pijp, de bocht over de achteras heen gaat van 54 naar 42 mm.
Ook de ander bochten vertonen dit probleem, alleen in mindere mate.
Had dit van een gespecialiceerd uitlaat bedrijf niet verwacht.
Heb ook direct gereclameerd, maar de dame in kwestie is tot aan het eind van de maand op vacantie, lekker is dat.
Ik ben gewoon bang dat de motor ademhaling minder word door bij iedere bocht een vernauwing te krijgen [ ik weet dat van de buiten diameter de pijp dikte af moet, maar de 60 mm van land rover is niet gelijk aan de rvs 54 mm met een wanddikte van 1,5 mm].
Wat denk jullie hier van?
Mvrgr, Branko
Die bij de opbouw van de 130 steeds 3 stappen vooruit doet gevolgd door 2 stappen achteruit.