Pagina 1 van 1

rvs uitlaat

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 22:28
door branko
Hallo allemaal, na veel wikken en wegen besloten een rvs uitlaat bij double s in engeland te bestellen.
Wat schetst mijn verbazing, de uitlaat diameter is maar 54 mm inplaats van de gevraagde 60 mm, ook is het pijp materiaal magnetisch [ mijn boeren verstand zegt dat dit dan geen rvs is] maar wat ik het allerergst vind is dat de bochten nauwer worden dan het begin van de pijp, de bocht over de achteras heen gaat van 54 naar 42 mm.
Ook de ander bochten vertonen dit probleem, alleen in mindere mate.
Had dit van een gespecialiceerd uitlaat bedrijf niet verwacht.
Heb ook direct gereclameerd, maar de dame in kwestie is tot aan het eind van de maand op vacantie, lekker is dat.
Ik ben gewoon bang dat de motor ademhaling minder word door bij iedere bocht een vernauwing te krijgen [ ik weet dat van de buiten diameter de pijp dikte af moet, maar de 60 mm van land rover is niet gelijk aan de rvs 54 mm met een wanddikte van 1,5 mm].
Wat denk jullie hier van?
Mvrgr, Branko
Die bij de opbouw van de 130 steeds 3 stappen vooruit doet gevolgd door 2 stappen achteruit.

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 22:31
door Jurriaan
Heb voor mijn auto een RVS sport-uitlaat liggen van Double S. Die zou dikker zijn dan standaard, heb 'm alleen helaas niet bij de hand om 'm op te meten. Heb jij die ook besteld, of gewoon de standaard?


Jurriaan.

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 22:38
door branko
Hoi Jurriaan.
Zo jij bent snel.
Ik heb gewoon de standaard besteld denk ik, maar heb wel de pijp dikte van de bestaande uitlaat doorgegeven.
Er werd ook niet over andere types, laat staan de verschillen gesproken.
Voel me eigenlijk flink bel%&*&*&d.
Branko.

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 23:36
door Jurriaan
Zat er toevallig achter, nu wat minder snel

Maar heb de mijne gebruikt gekocht en die komt van een V8. Zit verder alleen een middendemper in, en komt katloos achter m'n 300Tdi. Maar ja, voorlopig staat die in de hoek van de stalling en moet er eerst maar eens een chassis komen


Jurriaan.

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: di 21 apr 2009, 01:22
door Rob
Niet alle RVS is niet magnetisch. Als het dat wel is is het een inferieure kwaliteit.
Heb zelf een sport RVS onder mijn RRC gehad en zelfs na 12 jaar nog geen roest. Die was van Rimmer Bros.
Heb wel vaker slechte verhalen over double S gehoord.

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: di 21 apr 2009, 01:40
door peter z
uitlaat rvs is een van de vele soorten rvs die er bestaan, waaronder magnetische.
één van de voorwaarden van uitlaat rvs is dat hij redelijk warmte moet afgeven omdat anders de kop kan scheuren of een klep verbrand en dat maakt dat dit soort rvs toch soms wat minder roest vast is
peter z

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: di 21 apr 2009, 02:05
door Bart van Dessel
Double S is niet de beste kwaliteit, zit ook een beetje in de prijs. Ik heb zelf een SS V8 sport systeem met de dikste diameter, ik geloof dat die overal 60 mm is. Een "gewoon" systeem is een stuk kleiner qua diameter. Bij mij was de montage niet geheel probleemloos, hier en daar moet er toch stiekum wat bijgebogen worden. Dat het magnetisch is, is mij bekend, het schijnt toch van een bepaalde RVS legering te zijn maar is niet 100% RVS, de dempers weer wel.

Gr, Bart

Re: rvs uitlaat

Geplaatst: di 21 apr 2009, 21:21
door peter z
rvs staat voor roest VAST staal en niet voor roest vrij staal zoals heleboel mensen denken dus 100% bestaat niet
dat betekend dus dat rvs ook roest en hoe snel is afhankelijk uiteraard van toepassing en kwaliteit
peter z