achterste krukaskeerring
Geplaatst: za 14 mar 2009, 19:56
Na het vervangen van de achterste krukaskeerring tijdens de motorrevisie blijkt toch dat er iets niet goed gegaan/gedan is.
Dus vandaag maar de bak eruit gehaald om zo bij de keerring te komen.
Bij het verwijderen van de keerring bleek dat het open einde vertikaal naar beneden stond.
Alvorens de volgende geplaatst wordt een paar vragen:
1) Moeten de uiteinden van de keerring met vloeibare pakking of met siliconenvet ingesmeerd worden?
2) In het werkplaatshandboek staat dat de keerring vastgehouden moet worden tijdens het vastzetten van de bovenste en onderste keerringhouder zodanig dat de uiteindes vertikaal staan richting cilinderkop. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
-) zijn er nog andere hints/tricks
Grtn,
Ignace
Dus vandaag maar de bak eruit gehaald om zo bij de keerring te komen.
Bij het verwijderen van de keerring bleek dat het open einde vertikaal naar beneden stond.
Alvorens de volgende geplaatst wordt een paar vragen:
1) Moeten de uiteinden van de keerring met vloeibare pakking of met siliconenvet ingesmeerd worden?
2) In het werkplaatshandboek staat dat de keerring vastgehouden moet worden tijdens het vastzetten van de bovenste en onderste keerringhouder zodanig dat de uiteindes vertikaal staan richting cilinderkop. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
-) zijn er nog andere hints/tricks
Grtn,
Ignace