Pagina 1 van 1
Kering Diff
Geplaatst: vr 17 apr 2009, 15:30
door Hans (109V8 uit 1983)
Ik heb lekkende diffirentieels (kan van de kardanas / aandrijving), dus daar wil ik een nieuwe kering in zetten. Hebben jullie misschien tips? Dingen waar ik op moet letten?
Hoor het graag, alvast bedankt!
Cheers
Hans
Re: Kering Diff
Geplaatst: vr 17 apr 2009, 21:58
door Ruud Lemmens
Hallo,
Een kleine tip, kijk of je flenzen niet ingelopen zijn, anders beschadig je de nieuwe keerringen meteen en kun je weer opnieuw beginnen....heb het geleerd van m'n Frontera....dat is nog uit de periode voordat ik die auto met "the green oval" ben gaan rijden
Groeten, Ruud
Re: Kering Diff
Geplaatst: vr 17 apr 2009, 22:28
door Sjoerd
Hans,
Denk er om dat bij het achterdiff, in jouw geval waarschijnlijk een salisbury de flens op de pignon as op spanning wordt gehouden door een collapsible spacer. Deze spacer dien je te vervangen als de flens losgemaakt is. De moer waarmee de flens vastzit moet met een bepaalde voorspanning worden vastgedraaid. Dit aandraaimoment is hoog en wordt bepaald door het draaimoment weerstand van de pignonas. Voordat je de boel loshaalt en de keerring vervangt lees dan heel goed de workshopmanual door .
Groet, Sjoerd
Re: Kering Diff
Geplaatst: za 18 apr 2009, 12:18
door Hans 109V8
Hoi Sjoerd, ja daar heb ik weleens van gehoord! Mij vertelde ze toen dan de kroonmoer weer op de zelfde plek moet monteren, dus 20 slagen los? Dan weer met 20 slagen vast!
Dit klopt toch?
Bedankt heren voor de reacties!!!
Hans
Re: Kering Diff
Geplaatst: za 18 apr 2009, 13:25
door Michiel 109 V8
Yep, in het handboek zeggen ze ook wel dat je de oude plek moet markeren met iets, verf ofzo, typex...
Heb ook wel eens gehoord dat je met een momentsleutel het moment bepaald waarmee de moer vast zat maar of dat nou een erg nauwkeurige manier is weet ik niet. Een moer die lang vast heeft gezeten heeft van zichzelf al een hoop wrijving.
Succes,
Michiel