Nu , hier ben ik weer hartstikke blij mee , bedankt Gerrit
enne hij is blauw met wit ...
Groetjes marcoG-men (Gargamel) schreef:
>
>

>
> 110 V8 uit 83.... toch geen bruine hoop ik, wil graag beetje
> uniek blijven

)))
> Slave cilinder vervangen...... ik gok dat je de koppeling
> bedoelt.???
> Als het goed is heb je je bak dan niet hoeven aftappen. In
> het kort :
>
> Koppelingsreservoir zit in de motorruimte. Is het kleine
> tinnen potje dat tegen het schutbord zit geschroefd.
> Ontluchten gaat via de ontluchtingsnippel die op de slave
> cilinder is gemonteerd.
> doorzichtig slangetje erop, potje met beetje olie en
> slangetje daarin. (vooraf reservoir vullen !!!)
> Vervolgens iemand vragen de koppeling te bedienen tot er geen
> luchtbelletjes meer uitkomt. (na intrappen eerst nippel
> dichtdraaien voordat je het pedaal loslaat, anders zuig je
> het net zo snel weer naar binnen.)
>
> Niet vergeten het nivo in het reservoir bij te houden, en
> zorg ervoor dat de wagen horizotaal staat of met de neus iets
> omhoog. Als je hem met de neus naar beneden parkeert krijg je
> nooit alle lucht eruit

>
> Versnellingsbak hoef je niets aan te doen, tenzij je hem
> afgetapt hebt.
> Nivo (tevens vul)plug zit aan de (linker)zijkant van de bak
> (LT95 e.d.) Aftap aan de onderzijde.
> Tussenbak heeft vulplug aan achterzijde en aftap in bodem
> Voor het vullen zul je trouwens een knijpfles of oliespuit
> nodig hebben omdat het gat hoger zit als de fles.
>
> Koppeling = DOT 4 (remvloeistof)
> V-bak = 15W40 (motorolie voor een LT95/85)
> Tussenbak = 80W90 (transmissieolie)
>
> Ow ja, zowel de ontluchtingsnippel als de vulplug van de
> V-bak zijn engels bereikbaar (slecht dus)

))))
> Land rover, it's not a bug, it's a feature.
>
> Gerrit