Pagina 1 van 1

2.25 petrol military emission control vraagje...

Geplaatst: ma 04 mei 2009, 21:39
door Sven
Heren en dames,

Ik zit met een wonderlijke vraag:

In de landroverboeken (niet militair) zie ik dat de emission control zaken op een 2.25 petrol SIII 109 als volgt aangesloten horen te worden:

- Van kleppendeksel 'ontluchtingsding' naar luchtinlaat slang/pijp
- Van olievulpijp naar '.... valve' (soort terugslagklep) naar onderkant/voet carburateur

Nu zit dit bij mij precies andersom en het ziet er uit alsof dit zo hoort (geen knutselwerk). Weet iemand of eea bij een militaire petrol dit om een of andere reden andersom zit, of zit het bij mij verkeerd?

Rara hoe hoort eea aangesloten te zijn en wat zijn de gevolgen als eea verkeerd aangesloten zou zijn (blokje loopt prima trouwens!)?

Alvast dank!

Sven

Re: 2.25 petrol military emission control vraagje...

Geplaatst: ma 04 mei 2009, 23:18
door 88Cees
Bij mijn 24 volt ex-leger loopt éénn slang van olievulpijp, naar bocht boven op de carburateur.
En één slang van dop op kleppendeksel, naar emissieklepje en dan naar carburateur-voet.
Dit hoort zo volgens de manual.
Gr Cees

Re: 2.25 petrol military emission control vraagje...

Geplaatst: ma 04 mei 2009, 23:37
door Sven
Ah, das bij mij ook zo! Gekke is dat dit volgens de manual die ik heb gezien precies andersom zit... Heb jij een manual voor een ex-militaire benzineversie? Ik heb alleen de nederlandse manuals van het leger, maar das allemaal 2.25 diesel-spul wat daar beschreven wordt :-)

Zie bijvoorbeeld: <url>[www.roversnorth.com];

Dank.

Sven

Re: 2.25 petrol military emission control vraagje...

Geplaatst: di 05 mei 2009, 00:08
door 88Cees
Heb wel een digitale parts.cat. van de mijne de rest alleen in papieren versie.
Hier [www.defenderaction.nl] en dan blz. 60

Gr Cees

Re: 2.25 petrol military emission control vraagje...

Geplaatst: di 05 mei 2009, 11:19
door Sven
Top! Ik heb de manual meteen gedownload...

Is toch bijzonder dat dit bij een militaire petrol anders zit dan bij een civiele.

Groet,

Sven