2.25 petrol military emission control vraagje...
Geplaatst: ma 04 mei 2009, 21:39
Heren en dames,
Ik zit met een wonderlijke vraag:
In de landroverboeken (niet militair) zie ik dat de emission control zaken op een 2.25 petrol SIII 109 als volgt aangesloten horen te worden:
- Van kleppendeksel 'ontluchtingsding' naar luchtinlaat slang/pijp
- Van olievulpijp naar '.... valve' (soort terugslagklep) naar onderkant/voet carburateur
Nu zit dit bij mij precies andersom en het ziet er uit alsof dit zo hoort (geen knutselwerk). Weet iemand of eea bij een militaire petrol dit om een of andere reden andersom zit, of zit het bij mij verkeerd?
Rara hoe hoort eea aangesloten te zijn en wat zijn de gevolgen als eea verkeerd aangesloten zou zijn (blokje loopt prima trouwens!)?
Alvast dank!
Sven
Ik zit met een wonderlijke vraag:
In de landroverboeken (niet militair) zie ik dat de emission control zaken op een 2.25 petrol SIII 109 als volgt aangesloten horen te worden:
- Van kleppendeksel 'ontluchtingsding' naar luchtinlaat slang/pijp
- Van olievulpijp naar '.... valve' (soort terugslagklep) naar onderkant/voet carburateur
Nu zit dit bij mij precies andersom en het ziet er uit alsof dit zo hoort (geen knutselwerk). Weet iemand of eea bij een militaire petrol dit om een of andere reden andersom zit, of zit het bij mij verkeerd?
Rara hoe hoort eea aangesloten te zijn en wat zijn de gevolgen als eea verkeerd aangesloten zou zijn (blokje loopt prima trouwens!)?
Alvast dank!
Sven