Pagina 1 van 1
restauratie 110
Geplaatst: za 02 mei 2009, 16:58
door eduard
Hallo, ik heb een defender 110 uit 1984, het chassis is slecht en nu ben ik van plan een nieuw chassis te kopen.
Het plan is om assen van een discovery te monteren, dit in verband met de eindoverbrenging en schijfremmen op de achteras.
Nu ben ik benieuwd of dit mogelijk is en of ik misschien dan ook de gehele aandrijflijn van een discovery V8 zou kunnen/moeten gebruiken.
Wie heeft raad?
Re: restauratie 110
Geplaatst: za 02 mei 2009, 17:06
door ex-fietser
Lijkt me verstandig om alles over te zetten. Als je met de eindoverbrenging het diff bedoelt gaat het al niet omdat je dan een ander voordiff hebt.
Als je de hele aandrijflijn overzet heb je tenminste ook voor en achter remmen die bij elkaar passen. Anders zou je nog wel eens van een rare kermis thuis kunnen komen. (Of geheel niet.) Let ook even op of je nog wel met de eenderde tweederde regeling uitkomt en je motorvermogen niet teveel toeneemt. Anders heb je weer RDW en belasting problemen. Chassis en aandrijflijn kan als meer dan 1/3 worden aangemerkt tenzij het identiek met de juiste papieren bij rdw als reparatie onderdeel kan worden aangemerkt.
Arnold.
Re: restauratie 110
Geplaatst: za 02 mei 2009, 17:47
door Rene110V8
Als je nog goedkoop een orgineel Landrover Defender TD5 110 chassis wilt kopen bel maandag eens met Duckworth in Market Rasen met een beetje geluk hebben ze er nog een paar liggen voor 500 Pond per stuk ex VAT en wisselkoers maar wel met alle benodigde papieren
Afgelopen week zijn er 3 opgehaald.
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
[landrover110v8.fotopic.net]
die2junibegintmetderestauratievanzijn110uit1984
Re: restauratie 110
Geplaatst: zo 03 mei 2009, 02:25
door rene
Hallo,
De overbrenging in de diffs van de assen van een discovery en defender zijn allemaal hetzelfde namelijk 3.54:1.
Re: restauratie 110
Geplaatst: zo 03 mei 2009, 03:35
door eduard90+110+P6
Dat betekent dus dat ook de assen van een RR classic te gebruiken zijn?
Zit er ook geen verschil in spoorbreedte?
Os de bevestiging dan ook gelijk?
Is het enige verschil dan 10 of 24 splines?
Wie heeft er nog een goede voor- en achteras met niet al te veel kilometers?
Mijn 110 heeft nu een LT95 met Fairy overdrive, ik overweeg om deze te vervangen door een automaat, ik neem aan dat ik dan ook een tussenbak nodig zal hebben, welke zou het beste passen bij een automaat?
Re: restauratie 110
Geplaatst: zo 03 mei 2009, 10:59
door CamperChris
Let er wel op dat de achteras vaneen 110 langer is dan van een 90/disco/RRC, de kardan-as zal dus te kort zijn als je een disco-achteras probeert te monteren.
gr, CamperChris
www.opwielen.nl