Prutsers deel 381: De LPG installatie
Geplaatst: za 02 mei 2009, 11:36
Het bedrijf wat de kop van mijn gereviseerde 2.25 had aangepast voor LPG bood bij het afhalen aan dat ik als ik klaar was langs moest komen voor de afstelling.
Om te beginnen had ik vorig jaar September nog nooit een Land Rover van heel dichtbij gezien, laat staan eraan gesleuteld. Een LPG installatie was helemaal abacadabra voor mij.
Het was mij en een aantal anderen (vooral prikkers) al wel opgevallen dat het inspuit stuk van de LPG een beetje los op de carburateur zat. Met veel ruimte eromheen. Ook de bevestiging liet te wensen over. Na een paar verkeersdrempels werd de trekkracht toch aanzienlijk minder
Bij Wouda in Wormerveer schoten ze dan ook een beetje in de lach (eigenlijk heel erg in de lach) toen ik de motorkap opendeed. Het inspuit stuk was volkomen fout, paste niet bij de motor en caburateur. Zoog alleen maar valse lucht aan en om dat te compenseren was de gas stelkraan helemaal open gezet. Niet dat het veel nut had want de doorlaat van de gas stelkraan was ver beneden peil.
In het archief werd een passend inspuitstuk gevonden en deze is op een correcte manier gemonteerd. Netjes de CO en CO2 afgesteld, onsteking gefijntuned en na betaling van 50 euro voor het inspuitstuk stond ik na 2 uur weer buiten.
Wat is het heerlijk om met 90 km/h een tunnel in te gaan en er ook weer zo uit te komen. Wat scheelt dat een trekkracht zeg! Nog geen zin/behoefte gehad de top te testen, maar ik merk nu al een wezelijk verschil. De komende tijd even het verbruik gaan bijhouden.
Als je in NH woont, of net daarbuiten, en je hebt LPG problemen kan ik je een bezoek aan Wouda echt aanraden. Voor wij is het 60 km tuffen, maar het was me het dubbel en dwars waard!
Om te beginnen had ik vorig jaar September nog nooit een Land Rover van heel dichtbij gezien, laat staan eraan gesleuteld. Een LPG installatie was helemaal abacadabra voor mij.
Het was mij en een aantal anderen (vooral prikkers) al wel opgevallen dat het inspuit stuk van de LPG een beetje los op de carburateur zat. Met veel ruimte eromheen. Ook de bevestiging liet te wensen over. Na een paar verkeersdrempels werd de trekkracht toch aanzienlijk minder
Bij Wouda in Wormerveer schoten ze dan ook een beetje in de lach (eigenlijk heel erg in de lach) toen ik de motorkap opendeed. Het inspuit stuk was volkomen fout, paste niet bij de motor en caburateur. Zoog alleen maar valse lucht aan en om dat te compenseren was de gas stelkraan helemaal open gezet. Niet dat het veel nut had want de doorlaat van de gas stelkraan was ver beneden peil.
In het archief werd een passend inspuitstuk gevonden en deze is op een correcte manier gemonteerd. Netjes de CO en CO2 afgesteld, onsteking gefijntuned en na betaling van 50 euro voor het inspuitstuk stond ik na 2 uur weer buiten.
Wat is het heerlijk om met 90 km/h een tunnel in te gaan en er ook weer zo uit te komen. Wat scheelt dat een trekkracht zeg! Nog geen zin/behoefte gehad de top te testen, maar ik merk nu al een wezelijk verschil. De komende tijd even het verbruik gaan bijhouden.
Als je in NH woont, of net daarbuiten, en je hebt LPG problemen kan ik je een bezoek aan Wouda echt aanraden. Voor wij is het 60 km tuffen, maar het was me het dubbel en dwars waard!