Tadpole release valve oliepomp V8
Geplaatst: di 14 apr 2009, 18:59
Bonjour,
Sorry dat ik jullie weer lastig val, ik doe graag 100 dingen tegelijk aan m'n landrover....
Ik kreeg de tip om bij de standaard pressure release valve te vervangen voor een tadpole. In nederlands, de cilindervormige afsluiter vervangen voor een ronde. Dit zou de olieopbrengst ten goede komen.
A; is dit echt zo? Het ziet er inderdaad uit als dat het minder wrijving geeft. Echter de V8 spoelt z'n carter meerdere malen per minuut rond. Dus heeft nog meer spoeling wel nut?
B; de een zegt dat je de kop van de tadpole in je oliepomphuis moet inslijpen, net zoals kleppen. De ander zegt dat je 'm er zo in kan stoppen.
C; kan je de originele veer gebruiken of moet er een aangepaste in?
Greetz,
Michiel
Sorry dat ik jullie weer lastig val, ik doe graag 100 dingen tegelijk aan m'n landrover....
Ik kreeg de tip om bij de standaard pressure release valve te vervangen voor een tadpole. In nederlands, de cilindervormige afsluiter vervangen voor een ronde. Dit zou de olieopbrengst ten goede komen.
A; is dit echt zo? Het ziet er inderdaad uit als dat het minder wrijving geeft. Echter de V8 spoelt z'n carter meerdere malen per minuut rond. Dus heeft nog meer spoeling wel nut?
B; de een zegt dat je de kop van de tadpole in je oliepomphuis moet inslijpen, net zoals kleppen. De ander zegt dat je 'm er zo in kan stoppen.
C; kan je de originele veer gebruiken of moet er een aangepaste in?
Greetz,
Michiel