Banden RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron Vollenga

Banden RRC

Bericht door Ron Vollenga »

Gisteren liep op een parkeerplaats de voorband van mijn RRC leeg. Band verwisseld en thuis maar eens aan het rondkijken geweest voor een andere band. Er zitten op dit moment 205/80R16 M+S banden onder.

Ik zie op een paar sites de Pirelli Scorpion ATR te voorschijn komen, daarnaast wordt de Continental VancoContact en Bridgestone D689 ook gemeld.

Zijn er mensen met ervaringen met deze banden? Ook tips voor andere banden zijn natuurlijk welkom!

Groetjes,

Ron Vollenga
Range Rover LSE
Arthur Oudejans

Re: Banden RRC

Bericht door Arthur Oudejans »

Hoi Ron,

Als jij een LSE hebt, waar ietsie meer vermogen in zit dan in een standaard RRC, moet je voorla letten op een band die de loadindex en snelheidsrating heeft die bij de auto hoort. Zie hiervoor t boekje en de discussie hierover n tijdje terug.
En een bredere band staat mooier en valt ook mooier in de velg. De keuze voor een band wordt vooral bepaald door het soort gebruik: alleen (snel)weg of af en toe ook van de weg af?

Ik heb GoodYear Wranglers 225/75 onder mijn RRC, maar heb ook 265/75 wel eens onder n RRC gezien. Let dus ook op de breedte/hoogte-verhouding, dit mag maar een bepaald % veranderen.
Er zullen vast nog wel kenners reageren die meer ervaringen hebben.

Succes!

en hou m in leven!

Arthur
Arthur Oudejans

Bericht door Arthur Oudejans »

Ik heb iets met getallen en eenheden...

in een eerdere ractie vergiste ik me in km's en draaiuren, en nu weer zoiets:

ik bedoelde 265/55

hierbij n tooltje om de verschillen in bandenmaat te berekenen:

[www.korvers.nl]

k Zal beter opletten volgende keer ;-)
Ron Vollenga

Bericht door Ron Vollenga »

Hoi Arthur,

Bedankt voor je reacties!
Mijn LSE zal voornamelijk asfalt zien. Op dit moment zitten er banden onder met een loadindex van 104 en snelheidsindex T. Is het aan te raden deze factor te wijzigen?

Groetjes,

Ron.
Plaats reactie