Pagina 1 van 1
2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: di 30 dec 2014, 17:17
door Martijn TB
Helaas verkeerde onderdelen binnengekregen voor mijn Stage One. Y-stuk is door leverancier opgestuurd terwijl ik de downpipes nodig had.
Nu willen we de Stage One graag voor Heerde gekeurd en al hebben en die down-pipse zijn het enige wat ik nog nodig heb. Iemand toevallig een setje liggen.
Onderdelennummers zijn:
NRC3001 voor de linker (die heb ik echt nodig want is lek)
NRC3195 voor de rechter (is een de langere variant, niet echt nodig maar als ik de linker van je mag overnemen dan neem ik deze er graag bij).
Heb meeste nederlandse leveranciers al wel gesproken maar die moeten ze ook uit UK laten komen. Wil ik zelf ook prima doen maar dan halen we met jaarwisseling etc de 10de waarschijnlijk net niet meer.
Dus als iemand ze heeft liggen en aan mij wil verkopen ben ik geïnteresseerd.
grz
Martijn
Proud owner of Che, de nieuwe Stage One in onze familie
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:08
door Michel WaZ
Kan je in combi met een stuk flexibele hier niks mee doen?
pijp en y stuk
RRC '86 V8
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: di 30 dec 2014, 23:58
door Frank 110V8
Waar in den lande? Ik demonteer ze morgen bij mijn defender nabij groningen
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: wo 31 dec 2014, 17:08
door Martijn TB
Ik zit in Twente, Delden om precies te zijn. Wat wil je ervoor hebben Frank, ik neem aan dat van een Defender deze zo over gezet kunnen worden.
Michel dank voor de tip naar MP, contact gezocht maar nog geen reactie gekregen. Een flexibele oplossing gaan we even bekijken, heb ik nog nooit van gehoord maar als hij er de APK mee door kan komen vind ik het prima.
Stage One 1983
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: wo 31 dec 2014, 23:27
door Henk Bossinade
Denk erom dat je 2 types spruitstukaansluiting hebt, dus de pijpen zouden weleens niet op de spruitstukken kunnen passen(en dus niet afdichten ).De ''oude'' spruitstukken hebben 3 UNF draadeinden, de ''nieuwe'' hebben 3 M8 draadeinden.De ''oude''pijpen passen niet qua afdichting op de ''nieuwe''spruitstukken en viceversa. . Vr gr Henk B . Ps ,ik heb net even gezocht Defender gaat niet passen op StageOne . GEBA in Tynaardlo heeft nog 1 X NRC3001 liggen voor weinig.Is orgineel verder niet meer leverbaar.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2014 22:44 door Henk Bossinade.
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: do 01 jan 2015, 12:28
door Martijn TB
Top Henk, ik ga ze morgen gelijk even bellen.
Stage One 1983
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: do 01 jan 2015, 12:33
door Frans Bonnes
Op de site van Craddock staan ze ook nog allebei, en ook voor niet te veel geld.
Of ze ook op korte termijn leverbaar zijn ????
[www.johncraddockltd.co.uk]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2015 11:38 door Frans Bonnes.
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: do 01 jan 2015, 13:54
door Frank 110V8
hoi,
die van mij komen van een defender, zijn eventueel te koop inl spruitstukken, hoef geen hoofdprijs te hebben. PM anders maar.
groet Frank
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: vr 02 jan 2015, 13:42
door Martijn TB
Henk bedankt! zojuist Geba gesproken, originele nieuwe pijp ligt er inderdaad nog. Morgen 08:00u haal ik hem op. Geweldig!
@ Frank, dank voor het aanbod - kan nu de originele pijp nieuw erop zetten. Heeft toch m'n voorkeur en begrijp dat van Defender eigenlijk niet past.
@ Frans, ga er zeker 1 nog bij Craddock bestellen maar krijg deze voor 10-jan (lees Heerde) niet meer geleverd en aangezien we de Stage One net hebben wil ik daar toch graag m'n eerste terreinrit maken.
allen bedankt, good to be back!
grz
Martijn
Stage One 1983
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: zo 04 jan 2015, 18:22
door bowy
En?? zit hij eronder en past ie?
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: zo 04 jan 2015, 21:32
door Martijn TB
2 van de 3 bouten krijg ik niet los, althans de koppen draaien rond op de bout .... zie mijn andere draadje met foto.
geen ruimte voor slijptol en weinig behoefte heel veel te demonteren.
Re: 2x downpipe V8 nodig
Geplaatst: zo 04 jan 2015, 23:09
door Frank 110V8
Vaak is de enige optie je spruitstuk demonteren, en als het dan tegenzit draaien daar weer bouten dol, hoewel ik dat nog niet gehad heb met de v8. Vaak valt het wel mee en is dit makkelijker als te blijven klooien zonder ruimte