Pagina 1 van 1

Ontluchting Stromberg stinken sterk naar benzine

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 23:04
door Jos Daalmans
Hoi,

Ik was gisteren "even" de linker swivelbol aan het reviseren en nieuwe remschijven aan het monteren.
Bij het werken rond de linker asstomp viel mij een zeer penetrante benzinegeur op en de benzine drupte zelfs op de vloer van de garage.
Klein onderzoek wees uit dat dit van de twee "Vent Pipe" leidingen moest komen die van de Stromberg carburateurs af naar beneden zijn geleid en naast/net onder het chassis bij de vooras uitkomen.
De leidingen beginnen hier:
Rover%2BV8%2BStromberg%2Bontluchting.jpg --> mod_embed_images_loadimage('feaa422787f0c85281cfba710dbd95e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-639SqwCR214%2FU959yZzZanI%2FAAAAAAAALZM%2FeSJL5Pf9hNg%2Fw531-h368-no%2FRover%252BV8%252BStromberg%252Bontluchting.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-639SqwCR214/U959yZzZanI/AAAAAAAALZM/eSJL5Pf9hNg/w531-h368-no/Rover%2BV8%2BStromberg%2Bontluchting.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-639SqwCR214%2FU959yZzZanI%2FAAAAAAAALZM%2FeSJL5Pf9hNg%2Fw531-h368-no%2FRover%252BV8%252BStromberg%252Bontluchting.jpg', '', 17256305, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en lopen dan links naast de motor naar beneden.

Dit ruik ik ook altijd als het warm is en de motor gelopen heeft.
De aansluiting op de twee carburateurs zijn gewoon open dus de damp moet weg kunnen. Ik vindt het alleen erg straf dat de benzine zelfs uit deze twee leidingen drupt (niet veel, maar toch). Ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik na een uur een knetterende hoofdpijn had.

Nou weet ik dat er in modernere auto's (waar je eigenlijk niet meer aan kunt sleutelen) zo een "Benzinedamp opvangsysteem" in zit. In onze Mazda MX-5 zit ook zo een "bus" met leidingen, waarvan ik nog niet heb kunnen achterhalen waar deze leidingen vandaan komen en naar toe gaan. Het zijn tenslotte inspuit motoren. Onze Rover V8 is alleen maar een "inslurp" motor.

Heeft iemand misschien hetzelfde probleem van de benzine stank?
Heeft misschien iemand al eens zo een Benzinedamp opvangsysteem toegepast op zijn Landrover benzine motor?

Laatste vraag: als die benzinedamp wordt opgevangen, zal de "gedistileerde" benzine weer terug naar de tank moeten. Ik neem aan dat er dan nog een leiding moet worden gelegd naar de tank, echter, komt er dan ook overdruk op zo een leiding zodat de benzine ook echter terug loopt?

Ik had al eens gedacht deze twee leidingen, samen met de leidingen voor ontluchting van de assen, de versnellings- en tussenbak langs de snorkel op naar boven te leiden, echter heb je kans dat je dan de benzine damp bij een geopend zijraam naar binnen waait. Misschien moet het laatste stukje van die leiding in de snorkel worden gestoken van zo een Safari snorkel".

Wie weet, haalt onze Ninety op de autoweg dan zelfs 1 op 8,001 Km.

Ik hoor graag van jullie,

Jos

Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9fe92d644282f55db2dc182bf006eefb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17256305, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2014 21:05 door Jos Daalmans.

Re: Ontluchting Stromberg stinken sterk naar benzine

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 00:31
door Michel WaZ
Hallo Jos,

Waarom verleng je ze niet naar achteren toe als een soort 2e uitlaat, als het alleen de " damp " is die eruit gaat zou ik het niet zo,'n probleem vinden.
Maar als er benzine uitkomt dan " stinkt ' dit toch naar een probleempje met je carb,s..........blijven je vlotters niet vastzitten..........

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8

Re: Ontluchting Stromberg stinken sterk naar benzine

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 00:42
door Henk Bossinade
Jos, er mag geen benzine uit de leidingen komen ,misschien de vlotters (afstelling) of vlotternaalden.Is de retourleiding open? Vr gr Henk B.

Re: Ontluchting Stromberg stinken sterk naar benzine

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 14:34
door Jos Daalmans
Hoi,

Ik heb meteen gekeken of er inderdaad benzine in de carburateurs zou staan (zo een U stuk verwijderd), maar daar zie ik geen benzine staan of stromen, ook niet als de ontsteking (en de pomp) is ingeschakeld. Indien ja, zou die benzine sowieso meteen het inlaat spruitstuk inlopen.
De vlotternaalden en een vlotter heb ik twee jaar geleden vervangen met een revisie van de carburateurs. Als je de motor op contact zet en de pomp zijn werk doet, stroomt er geen benzine langs de sproeiernaalden omhoog.
Als ik de motor op contact zet, hoor ik een seconde later de benzine ook weer retour in de tank stromen, dus de retourleiding is ook goed.

Probleem is natuurlijk wel dat zo een motorblok behoorlijk warm wordt en de carburateurs ook warm worden. De benzine in de vlotterkamers heeft dan toch de neiging te verdampen.
De aansluitingen voor de Vent Pipes zitten echt boven in de Strombergs en daar krijg je met de beste wil van de wereld geen benzine zo hoog in de carburateur.

Ik ga eens naar een sloop voor zo een benzinedamp tankje. Ik moet alleen nog een handleiding van dezelfde auto vinden uiteraard.

Bij de Mazda MX-5 gaan twee pijpen naar achter, een naar het inlaat (inspuit) spruitstuk en nog een heb ik nog niet kunnen traceren.

Alvast dank voor het meedenken.

Groeten,

Jos

Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c70e00b18494784c6ec2f6c8d939de87', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17256743, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".