3.9 RRC verbruikt koelvloeistof
Geplaatst: vr 01 aug 2014, 19:00
Hallo,
ik heb inmiddels al weer 2 weken last van een erg dorstige Range Rover Classic. En dan niet alleen qua LPG maar helaas ook koelvloeistof.
Per 100 km kan ik ruim een liter bijvullen, maar ik kan geen plasjes onder de auto ontdekken. Ik kreeg al de tip dat het een lekke koppakking kan zijn, maar de symptomen hiervan ontbreken volgens mij:
Geen (overdreven) witte rook, geen probleem met starten (m'n startmotor pakt niet altijd, maar dat lijkt me een ander probleem?) en geen geborrel in het reservoir bij lopende motor.
Zijn er nog meer manieren waarop ik zelf e.e.a. kan testen? Wat zijn plaatsen waar ongemerkt vloeistof kan weglekken? Of kan het zijn dat de boel snel verdampt door de hitte van de motor?
Alvast bedankt!
Bas
ik heb inmiddels al weer 2 weken last van een erg dorstige Range Rover Classic. En dan niet alleen qua LPG maar helaas ook koelvloeistof.
Per 100 km kan ik ruim een liter bijvullen, maar ik kan geen plasjes onder de auto ontdekken. Ik kreeg al de tip dat het een lekke koppakking kan zijn, maar de symptomen hiervan ontbreken volgens mij:
Geen (overdreven) witte rook, geen probleem met starten (m'n startmotor pakt niet altijd, maar dat lijkt me een ander probleem?) en geen geborrel in het reservoir bij lopende motor.
Zijn er nog meer manieren waarop ik zelf e.e.a. kan testen? Wat zijn plaatsen waar ongemerkt vloeistof kan weglekken? Of kan het zijn dat de boel snel verdampt door de hitte van de motor?
Alvast bedankt!
Bas