Drukgroep of koppelingbekrachtiger??
Geplaatst: ma 28 jul 2014, 22:47
Beste prikkers,
Begin van deze maand lekker aan het touren geweest met mijn D90. Tijdens het rijden die dag merkte ik op dat de koppeling steeds verder ingetrapt moest worden om
te koppelen. In Almelo aangekomen de Defender even tot de volgende dag maar weggezet.
Toen ik de volgende ochtend de koppeling wilde testen, bleek dat ik deze zonder weerstand of druk kon intrappen. In eerste instantie dacht ik meteen dat de drukgroep erdoor was.
Om toch contraexpertise erbij te halen, de ANWB gebeld. Deze stond met een kwartier op de stoep (lekker snel).
Vervolgens heb ik de beste ANWB techneut, welke zelf in het verleden ook een fanatieke LARO Defender liefhebber was, het verhaal uitgelegd. Het eerste wat hij deed was checken,
of het reservoir voor de koppelingbekrachtiger leeg was, dit legde hij mij uit. En inderderdaad hij kon zijn wijsvinger er helemaal instoppen, leeg dus.
Nadat hij dit had bijgevuld, is de Defender naar de garage gesleept, waar ik de onderhoud voor mijn auto's altijd laat uitvoeren. Volgens de ANWB techneut hoefde de koppelingbekrachtiger
alleen ontlucht te worden.
Nu kreeg ik 2 dagen later ineens telefoon van de monteur ter plaatse, dat toch de drukgroep erdoor was en het niet de koppelingbekrachtiger was (reservoir was leeg)
Mijn vraag aan jullie deskundigen.... Is er een manier of methode om te kunnen testen wat er nu daadwerkelijk gerepareerd moet worden?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
mvg Remy
Begin van deze maand lekker aan het touren geweest met mijn D90. Tijdens het rijden die dag merkte ik op dat de koppeling steeds verder ingetrapt moest worden om
te koppelen. In Almelo aangekomen de Defender even tot de volgende dag maar weggezet.
Toen ik de volgende ochtend de koppeling wilde testen, bleek dat ik deze zonder weerstand of druk kon intrappen. In eerste instantie dacht ik meteen dat de drukgroep erdoor was.
Om toch contraexpertise erbij te halen, de ANWB gebeld. Deze stond met een kwartier op de stoep (lekker snel).
Vervolgens heb ik de beste ANWB techneut, welke zelf in het verleden ook een fanatieke LARO Defender liefhebber was, het verhaal uitgelegd. Het eerste wat hij deed was checken,
of het reservoir voor de koppelingbekrachtiger leeg was, dit legde hij mij uit. En inderderdaad hij kon zijn wijsvinger er helemaal instoppen, leeg dus.
Nadat hij dit had bijgevuld, is de Defender naar de garage gesleept, waar ik de onderhoud voor mijn auto's altijd laat uitvoeren. Volgens de ANWB techneut hoefde de koppelingbekrachtiger
alleen ontlucht te worden.
Nu kreeg ik 2 dagen later ineens telefoon van de monteur ter plaatse, dat toch de drukgroep erdoor was en het niet de koppelingbekrachtiger was (reservoir was leeg)
Mijn vraag aan jullie deskundigen.... Is er een manier of methode om te kunnen testen wat er nu daadwerkelijk gerepareerd moet worden?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
mvg Remy