Pagina 1 van 1
Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 11:45
door Michel WaZ
De volgende.........
RRC '86 V8
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 13:09
door sjeroens
het gaat de goede kant op.... ik denk dat ik over 2 jaar een goede 300tdi kopen voor 25 euro......
J.
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:43
door BlueMotion
ja hoor....
Ik ben best voor verduurzaming en het bewust omgaan van uitstoot en footprint.
Maar dit is toch het kind met het badwater weggooien. Wees blij dat mensen in een auto stappen... Zij betalen brandstof, onderhoud, parkeerkosten, MRB etc. Wat betaald een reiziger van het OV? Een kaartje (waar de overheid een keer de BTW van mag hebben)
Ja NS is van de overheid, maar zij dragen de komende tjid weinig tot niks af i.v.m. een trein die het niet deed.
Waar denkt de overheid straks nog belastinggeld weg te halen?? De melkkoe 'auto' is op sterven na dood. De oldtimerbezitters zullen als de maatregel definitief wordt drastisch dalen.
Het lijkt een mooie regel in het kader van millieu, maar deze regel kost onder de streep geld.
- Minder inkomsten op parkeervergunningen
- minder inkomsten op brandstofaccijns
- minder inkomsten op de btw van brandstof,
- Geen MRB op de nieuwe auto's,
- Hoge kosten voor de naleving, wat doe je met forenzen?
- Weg cultureel erfgoed
Wat eenmaal weg is komt niet meer terug.
Ik woon in Fryslân en heb een erf waar ik heel veel auto's op kwijt kan, maar dit is gewoon een kwestie van burgertje-pesten.
Maar 'we' als burger mogen natuurlijk wel met een alternatief plan komen, mits het maar dezelfde financiele dekking heeft (net als bij de oldtimers).
HALLO?! Er is geen financiele noch milieutechnische dekking voor dit plan.
Doe de lichten van de kantoren eens uit na werktijd, dat scheel misschien ook al genoeg in uitstoot. (qua opwekking van stroom)
Just my 2 cents,
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2013 13:45 door BlueMotion.
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 17:28
door jamaar
ik zou een groot voorstander zijn om alle auto's, motoren en brommers uit de stat te bannen puur elektrisch wel toegestaan
maar dan wel een grote parkeerplaats buiten de stad en een ov systeem wat goedkoop is op tijd rijd en waar je supermarkt en bouwmarkt karretjes in mee kan nemen
ijdele hoop vrees ik
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5f27ebbd2591f96b4865a1b6209126db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16877700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 19:00
door Marc-my-Words
Ik vrees dat er nu rond zulke "verbods-steden" een ringvormige rookwolk ontstaat.
Ik ben er ook voor dat er minder verkeer de stad in en uitgaat, maar om de tamelijk willekeurige inboorlingen nu zo klem te zetten.
Een diesel van 2005 is nog maar net ingereden - juist als het er eentje is die zuinig is gebruikt, eentje dus die daardoor relatief weinig uitstoot produceerde.
Een verbod zorgt er voor dat de "vieze stinkers" rond de stad parkeren, en waarschijnlijk ook rond de stad meer kilometers gaan afleggen (om dan hier en dan daar een handig [P]plekje te vinden. Ik zou niet graag net in de verbodsvrije zone wonen.
O ja, als je dan je eigen scooter meeneemt achterin dan is winst snel opgerookt (want die scooters maken niet alleen de weg en fietspad onveilig, ze stinken ook bovenmatig.
Marc
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: do 28 nov 2013, 23:17
door Michael
Moet je straks als stedeling mrb betalen voor je oldtimer kan je er nog niet mee weg of moet je hem buiten de stad gaan stallen. Ik denk dat het voor stedelingen straks echt niet meer mogelijk is om een oldtimer te bezitten! Ik denk dat er straks een hoop extra oldtimers voor weinig op de markt komen uit de randstad regio! Voor de mensen in de rest van het land weer gunstig
Gaan ze in Rotterdam ook de schepen die in de haven aanleggen ook weigeren als ze met een diesel motor van voor 2005 zijn uitgerust? Volgens mij zijn die scheeps diesels ook niet zo milieu vriendelijk!
Maar ik denk niet dat ze daar wat aan gaan doen want daar wordt goed aan verdiend, en ze willen graag de grootste blijven Het is zo hypocriet de echte vervuilers worden nooit aangepakt en de kleine man wel. Dat kost ze minder aan economische schade
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 08:31
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Niet alle scootertjes stinken hoor Marc.. Ik heb een Honda Sh125i en die is in de stad echt wel minder slecht voor het milieu dan een auto. Dingetje loopt gemiddeld 1 op 50, wat ik in de praktijk ook gewoon haal, en heeft moderne injectie en een start-stop systeem en een katalysator. In de stad vind ik het ideaal, overal parkeren, verwaarloosbaar verbruik, tientje belasting per maand (wat ik nog best veel vind, want ik gebruik hem maar erg weinig), je blijft redelijk droog, geen last van files. Geen bijtelling, zeer lage aanschafprijs.
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 09:44
door Gert
Mooi shit zeg die regeling , ik heb net even gekeken en hier staan 2 300tdi's en 2 3.5v8 lpg van vóór 2005 , vrij schoon tot schone uitstoot maar helaas, wordt dus straks boodschappen doen met de patrol van 2005 die een geweldige uitstoot heeft .
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 11:12
door Hans 109
De grote boten liggen al in het buitengebied. Bij de Euromast en omgeving is zowat geen boot meer te zien. Historische schepen worden met belastingmaatregelen de stad uitgejaagd.
Jaren geleden heb ik zelf mijn pandje in Rotterdam vaarwel gezegd, en woon nu lekker buiten.
Goed bezig als gemeente daar.......m.i. kan er beter wat anders de stad uitgejaagd worden....
mvg Hans
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 15:01
door paul be
wat een bullshit denk dat er veel grotere vervuilers in rotterdam zijn als dat percentage oude auto`s, en hoeveel uitstoot haal je daar mee weg.
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 18:16
door Frans Mien Mesjien
Als er dan mensen uit de stad weg gaan trekken krijg in misschien eindelijk mijn huis verkocht. Dat staat namelijk ver buiten de grote steden.
Verder is het allemaal een grote wassen neus zo'n "regeling".
Re: Utrecht, Rotterdam wie volgt........
Geplaatst: vr 29 nov 2013, 21:16
door Frans Bonnes
Hoezo, gaat over subsidie bij sloop. En daarna aanschaf elektrische auto. Waarbij de vervuiling dus ver van de stad plaatsvindt
Staat nergens dat er zoals in Utrecht een verbod voor die voertuigen komt.